lørdag den 12. september 2015

Jeg er lidt heldig :)

I går kom kæresten hjem med en buket roser til mig:

"Jeg ved godt der er lidt lyserødt i dem, men det var altså de pæneste blomster, der var." (Han kender mig...hihi...)

I dag, da vi var på Køge Torv, fik jeg sørme flere blomster af ham:


Smukke gladiolus.

Selv købte jeg en rødlig græs, som skulle være en staude....nu må vi se. Lige nu står den og venter på jeg får tid (og det bliver vejr til det) at komme i haven, så den og de tre alunrod kan blive plantet.


På vej hen til bilen kiggede jeg ind ad døren til min yndlingstøjbutik; Zizzi...og der hang så den jakke, jeg bare måtte have...!

Den har den flotteste farve og jeg trænger til en pæn efterårs/vinterjakke. Herligt det ikke (igen) blev til en sort eller mørkegrå jakke.


Nu må jeg hellere komme i køkkenet. Vi får en stor del af familien på besøg i dag. Hav en fortsat dejlig dag.

14 kommentarer:

  1. Så heldig du er! Vakre roser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, føler mig også heldig. Han tilbringer også flere timer sammen med mig i et plantecenter/havecenter, selvom han ikke er havemenneske :)

      Slet
  2. Så fina blommor, och snygg jacka.
    Ha det fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, jeg kunne slet ikke stå for jakkens kobberfarve. Den måtte jeg bare have.

      Slet
  3. Anonym19.00

    Ja, du er da ret heldig :-) God fornøjelse med familien; det lyder hyggeligt med lørdagsbesøg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det var rigtig hyggeligt. Kærestens børn og min søster m/familie til mexicansk mad. :)

      Slet
  4. Mon ikke du var heldig!! Ha´ en hyggelig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg er heldig....og vi havde en rigtig hyggelig aften :)

      Slet
  5. Ja du er da heldig med hele to buketter. Roserne ligner Edens Rose.
    Mindre heldig er jeg bange for, at du er med græsset, for det er vist et årigt. Det ligner en Pennisetum.
    Godt familiebesøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt som ham der solgte den sagde det var en staude....kan ikke rigtig få så meget ud af den medfølgende seddel. Det ser ud til at det er TO blandede græsser...heraf den ene en Miscanthus (elefantgræs) og DE er hårdføre...der står så også at den anden ikke er hårdfør...

      Jeg overvejer at sætte den i en krukke....og så isolere med bobleplast og/eller jute...og stille den i udestuen. Enten overlever den...eller også gør den ikke.

      Slet
  6. Det ser ud til at det har været nogle gode dage. Sig det med blomster :-) dejligt når der kommer en uventet buket blomster. Jakken ser rigtig god ud og det skal nok holde dig varm det næste stykke tid. et godt køb du fik dig der.
    Uanset om græssen er etårig eller overvintre så er den flot, utrolig flot som nok skal skabe opmærksomhed i den tid den er her
    God weekend til dig
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, det irriterer mig dog at bruge penge på en græs, der ikke kan overvintre.... Jeg mener...i september måned....Hvis jeg nu havde købt den i april var det noget andet :)

      Slet
  7. Hej Esther.Heldige dig der bare får smukke blomster af kæresten.
    For helt lyst til at tage en tur til Køge................plejer at tage derned når de har torvedage.
    Er vild med den græs Og har også haft den et par gange.....................men desværre kan den ikke overleve vinteren.Flot jakke du har anskaffet dig.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Græsset er jo købt til torvedagen - der er tit mange gode ting. Især hvis man kan vente med at dukke op til lige inden de lukker...så får man nogle gange nærmest smidt blomsterne i nakken for næsten ingen penge.

      Slet