søndag den 20. september 2015

På fototur med det nye kamera en regnvåd søndag morgen

Der er ingen tvivl om, at mit nye kamera er så meget bedre end det gamle. Her billeder jeg tog i morges - efter en heftig byge tidligere på morgenen.


Helleborus, Japansk lygte, geranium (Måske 'Blue Cloud')
Rudbeckia 'Cherry Brandy', Clematis 'Tangutica', Dahlia (Det skulle være 'Sam Hopkins'...men det er det vist ikke alligevel)
Dahlia 'Apricot Desire, sommerfuglebusk, duftpelargonie


Dahlia 'Jescot Julie', Scabiosa 'magic Night', lodden løvefod
Helleborus, Dahlia 'Tsuka Yory no Shisha', æble
Sommerfuglebusk, Helleborus, Dahlia 'Sam Hopkins' (men nok nærmere en ukendt)


Campanula 'ukendt', staudelathyrus, blåbær
Løvemund 'Rocket White', geranium, edderkop...!
blåbær, digitalis, pluksalat


Syrisk rose, primula, Malva 'Braveheart'
Rudbeckia 'Cherry Brandy', frugter fra japansk ahorn, syrisk rose
Malva 'Braveheart', Dahlia 'Tamburo', Malva ' Braveheart'

Malvaerne er fra frø taget fra 'Braveheart' sidste år, derfor de er lidt anderledes.


Rådhusvinen på det lille haveskur.


Stiklinge af Helena 'Lykkefund'-rosen, lammeøre, elefantgræs
haveklinte, løvemund 'Rocket White', pelargonie
løvemund 'Rocket White', lodden løvefod, Clematis 'Montana odorata'


Malva, Slangeurt, Skt. Hansurt
Hortensia, elefantgræs, Salvia Splendens ' Blaze of Fire'
Japansk ahorn, geranium'Anne Thomson', hortensia


Høstanemone, Nicotiana 'Lime Green'
Elefantgræs, Rhododendron


Duftpelargonie 'Nellika'

Håber du har nydt billederne.

Vi kom til høstmarked i formiddags. Jeg smider indlæg og billeder op senere :)

9 kommentarer:

  1. Hej Esther.Det var da nogle dejlige collager du viser.........................og rigtig gode billeder fra dit nye kamera.
    Og er da også imponeret over at du har navne på de fleste planter.
    Jeg har opdaget at kameraet på min mobil tager udemærkede billeder.
    Så du kan tro at jeg har nydt alle dine billeder.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig du kunne lide billederne :)
      Mht plantenavne, så forsøger jeg at skrive dem på. Er dog i tvivl om rigtig mange af mine storkenæb. Heldigvis har jeg skrevet navnene dengang jeg købte dem...har bare glemt hvor i haven de står...så det kunne være et udmærket vinterprojekt: at få styr på dem.

      Slet
  2. Tillykke med dit nye camera - det er skønne collager du har begået her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er dejligt med et bedre kamera :)

      Slet
  3. Hej Esther!
    Riktigt fina bilder, och fina collage. Härliga färger.
    Ha det fint!

    SvarSlet
  4. Flotte motiver du har taget med dit nye kamera, tillykke med det.
    Hvordan kan det være, at en masse af dine gamle indlæg er dukket op på min blogliste?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Mht de gamle indlæg beklager jeg de dukkede op...jeg er igen gået i gang med at overføre fra den epilog, der crashede...og dato og klokkeslæt skal indtaste manuelt. Det kikser en gang imellem og indlægget får dags dato. Hvis/når det sker igen,så bare ignorer det :)

      Slet
    2. Ih...stavekontrollen kender mig ikke endnu. Epilog skulle være wpblog.

      Slet