lørdag den 19. september 2015

Ny telefon = nyt kamera

Sidste lørdag tabte jeg min telefon, så skærmen revnede adskillige steder - og afgav bittesmå glasskår, da jeg tjekkede dens skader - så det ville kun være et spørgsmål om tid, før telefonen ville afgå ved døden.

Jeg var nu ikke så ked af at tabe den, da jeg det sidste halve år - mindst - har været irriteret over konstant at have pladsmangel på den gamle HTC, så jeg ville alligevel snart begynde at kigge efter en ny telefon.

Det blev så noget tidligere, men skidt pyt.

Jeg havde ikke så mange krav til telefonen:

  • Det skulle være en Android, 
  • KAMERAET skulle være meget bedre end min HTC's og 
  • så skulle der være noget mere PLADS...

og det var sådan set det.

Valget faldt ret hurtigt på en Samsung Galaxy S6.

Jeg har nu brugt et par timer på at lade den op, downlaode og installere apps og SÅ har jeg brugt kameraet.

Min umiddelbare mening er at kameraets zoom i hvert fald er meget bedre end HTC'ens...men nu har jeg kun taget 10-15 fotos, så jeg ved slet ikke, hvor meget kameraet kan endnu. Jeg skal dog lige vænne mig til billedernes mål - de er dælme aflange, når de står på højkant.

Jeg har dog ikke tid til at lege så meget med kameraet i dag, men i morgen har vi snakket om at tage til Høstmarked...så måske jeg får taget en masse billeder der.

Nu skal jeg dog i gang med aftensmaden - og så håber jeg at kunne tøffe rundt på jeres blogs senere i aften.

Alle billederne er taget med zoom - ikke fordi det var nødvendigt (Jeg kunne blot være gået tættere på) men fordi jeg ville teste zoomen.











I disse to Sankt Hansurt zoomede jeg ekstra meget.


Troede aldrig den ville nå at springe ud, denne Sam Hopkins - men her er den:





uanset hvad min "dom" over kameraet bliver, så ER det bedre end det gamle :)

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny telefon og kamera! Teknologien går så hurtig, så kameraene blir bare bedre og bedre.
    Flotte zoombilder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ja, når jeg tænker på kvaliteten af mit første mobilkamera, så er der godt nok sket rigtig meget :)
      Er sikker på jeg nok får taget en hel del billeder i morgen...

      Slet
  2. Fine billeder :0)
    Jeg har selv en Samsung og er rigtig glad for den..

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre er jeg sørme også meget tilfreds med den. Den har også været nem at finde ud af at mht. brugerfladen. :)

      Slet
  3. Tillykke med den nye mobil. Den skal du helt sikkert nok blive glad for.
    Samsung er mit mærke. Har en gammel S2, som jeg er yderst tilfreds med (incl flækket skærm).
    Min næste bliver også en Samsung, en gang ud i fremtiden.

    Billederne er rigtig fine med zoom. Min har macho, som jeg kan indstille, hvis det skal være tæt på. Det har din sikkert også :0)

    SvarSlet