søndag den 6. september 2015

Oprydning af udestuen - et heldagsprojekt

Hold op hvor det tog lang tid! At få sat skik på udestuen.

Sådan her så der ud inden vi gik i gang ved 10-tiden i formiddags:


Som det ses trængte der gevaldigt til en grundig oprydning.


Så mens kæresten gik i gang med at plukke alle tomater og derefter fjerne tomatplanterne (kun dem fra stativet) gik jeg gang med at vaske potter.

Jeg VED godt det tager afsindig lang tid at vaske dem, men eftersom de skulle pakkes ned i plastickasser (for at holde dem rene), og fordi jeg altså foretrækker at så i rene potter, så...


Til gengæld kan jeg nu glæde mig over IKKE at skulle vaske potter til foråret :)


Da stativet var blevet tømt for tomater, brugte kæresten så et par timer på at sænke "hylderne", da vi har fundet ud af, at det var for besværligt at plukke tomaterne (og vande dem) når de stod så højt.

Det viste sig nemlig også, at de slet ikke kom til at hænge i så lange ranker som jeg troede, en mindre højde kan gøre det, så nu er stativet klar til næste år :)

Quintus skulle naturligvis inspicere stativet bagefter :)


Endelig - ved 19-tiden var vi ved at være færdige - det pyntede gevaldigt.


Som noget af det sidste satte kæresten de zinkholdere op jeg fandt på et loppemarked for et par måneder siden. Dejligt.

Til næste forår skal der naturligvis være planter i dem.

Jeg havde ikke regnet med det ville tage så lang tid. Havde håbet at kunne sidde og ordne frø i eftermiddags, men det må altså vente nogle flere dage nu.

Nu er det dog sengetid lige om lidt. Jeg vil tage en kort surftur rundt og så vil jeg i seng. Godnat.

14 kommentarer:

  1. Godaften Esther.Nu er jeg på banen igen efter 6 dage i Nice og tre i Horsens.
    Og sikke da en forskel i jeres udestue.................altid dejligt at få ryddet op.
    Imponerende masse potter du har.Men endnu mere imponerende at du har vasket dem alle af.............det får jeg aldrig gjort i tide.
    Godnat og sov godt knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt at få ryddet op - det er jo ikke ligefrem det mest spændende job...så meget desto dejligere, når det først er klaret :)

      Slet
  2. I har da godt nok været myreflittige må jeg sige. Jeg får helt dårlig samvittighed over de steder hvor jeg også godt bruge nogle timer på en omgang oprydning.Iøvrigt en god ide at vaske potter af nu her og pakke dem sådan væk, det vil jeg huske. Skulle måske bruge en aften på det :-)
    Tak for dine billeder, det også godt at se alt det andet der hører med til at have en have - nemlig oprydning :-)
    Kh. Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder i hvert fald tanken om jeg IKKE skal starte frøsæsonen med at vaske potter af næste forår - det er en ny fornemmelse.

      Slet
  3. Godt gået - jeg er lidt misundelig på dine flotte, rene potter.

    SvarSlet
  4. Ja, det var litt av en opprydning! Jeg sier som Marie, jeg er også litt misunnelig på alle dine rene potter! Jeg har et drivhus som trenger en sånn opprydning, så kanskje jeg skal gjøre som deg og få det gjort... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo så skønt, når arbejdet først er gjort.
      Jeg nød virkelig at gå ud i den pænt opryddede udestue i dag, da jeg kom fra job :)

      Slet
  5. Så flittige og ja potterne er misundelsesværdige. Jeg sår ikke så meget, så jeg lægger ikke så meget flid i rengøring af potter. Nu kan I glæde jer over en fin og rydelig udestue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi sørme også - det er så dejligt den opgave er overstået :)

      Slet
  6. Hei!
    Sånt er det himla deilig å få gjort. Flinke dere har vært. Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare så skønt at have den slags arbejde overstået :)

      Slet
  7. Hold da op, sikke et arbejde med de potter. Mine ligger hulter til bulter i skuret, men det ser godt med lige rene stabler :-)

    SvarSlet
  8. Hold da op, sikke et arbejde med de potter. Mine ligger hulter til bulter i skuret, men det ser godt med lige rene stabler :-)

    SvarSlet