fredag den 18. september 2015

Så gik der lige fem dage...igen!

Jeg ved godt, at tiden går hurtigere, jo ældre man bliver - men det er da fuldkommen vanvittigt som en uge flyver afsted i dette skoleår.

Det er nok fordi jeg er så mange timer på mit job - og har så mange undervisningstimer - at jeg er helt smadret, når jeg kommer hjem og derfor kun lige spiser, ser lidt tv...læser en smule...og så går jeg i seng.

Til gengæld liver jeg op fredag ved middagstid, hvor jeg får weekend :)

Havemæssigt er der ikke sket noget som helst siden jeg i fredags havde besøg af Linda og hendes haveveninde - et meget hyggeligt besøg forøvrigt.

Dvs...lige indtil i går, for der ankom min pakke fra Holland nemlig :)


Narcisser:
25 Flower Drift
25 Minnow 
10 Orangery
25 Yellow Cheerfulness
100 Thalia 
25 Mount Hood 
25 Texas 

Krokus:
25 Prince Claus chrysanthus
200 chrysanthus mixed

Allium:
25 Caeruleum

Anemone:
50 Hollandia de caen - red

Jeg har nogle enkelte tomme krukker/potter, så det er muligt jeg begynder at sætte nogle af løgene her i løbet af weekenden.

Nu har jeg dog behov for en lille lur inden kæresten kommer hjem. Jeg gider nemlig ikke falde i søvn allerede ved 21-tiden en fredag aften!
Hav en god aften :)

9 kommentarer:

  1. Du har rigtig haft gang i klikfingeren, det bliver flot :)

    SvarSlet
  2. Anonym08.47

    Åh, jeg bliver ked af det når jeg hører at du har så mange timer at det slet ikke er sjovt! - Men din pakke fra Holland ser god ud :-)
    Rigtigt god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det mest frustrerende er jeg ikke har nok tid til forberedelse og retteopgaver. Underviser 850 timer om året. Det er 26 lektioner om ugen når jeg ikke har understøttende uv...og 30 når jeg har. Med USU har jeg 5-5,5 timer om ugen til forberedelse af alt. Må nogle gange rette mens eleverne arbejder selv. Frustrerende.

      Slet
    2. Godt så, det er ikke helt så slemt...jeg glemte lige at jeg også har 1 x 45 min til forberedelse i 1. og 7. lektion om torsdagen...
      MEN - nu skal det jo ikke være alt for nemt, så derfor har vi ikke vores egen individuelle arbejdsplads. Derfor skal pladsen ryddes før man forlader den for at gå til time. Eftersom det bette skab jeg har fået stillet til rådighed ikke kan indeholde alle mine materialer, så har jeg altså mine materialer placeret 5 forskellige steder på skolen derudover. Det giver et pokkers renderi og så er der måske 20-25 min i alt til effektiv forberedelse....hvor man hele tiden skal holde øje med klokken... Det giver selvfølgelig en uhørt høj kvalitet af undervisning....nå nej, det hedder læring nu..... for ikke at tale om hvor fantastisk frisk i hovedet jeg er efter 6-7 lektioners læring....og så skal rette opgaver.
      Tid til refleksion over dagens under....LÆRING...er der ikke tid til mere. Jo, jeg er sørme blevet normaliseret.

      Hvorfor var det nu lige vi lærere skulle normaliseres? (I hvert fald på de punkter, hvor det kom arbejdsGIVERNE til gode?...F.eks. har vi da stadig tvungen ferie, eneste undtagelse er 6. ferieuge)) Nå ja...vi arbejdede for lidt før!

      Lad mig fortælle dig/jer noget. ALDRIG før jeg jeg arbejdet så LIDT - til gengæld har jeg nu ikke tid nok til at løse alle de opgaver jeg har fået. Det højner helt sikkert kvaliteten af elevernes læring...! [Der kan være anvendt ironi visse steder.]

      Slet
  3. Hei Esther!
    Jeg jobber også som lærer og synes vi har mer enn nok å gjøre, men når jeg leser dine arbeidsbetingelser, får jeg hakeslepp. Det høres ut som rovdrift.. Skjønner at det blir tidlig natt.
    I hvert fall er det mange drømmer om vår når løkene kommer.
    Fortsatt god lørdagskveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja....sådan går det når politikere tror de ved noget om folkeskolens arbejde.

      Som jeg sagde under lockouten i 2013: De der kan, underviser. De, der ikke kan, lovgiver om undervisning.

      Slet
  4. Hvilket firma i Holland har du handlet ved? Skal nok blive et blomsterhav til foråret....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Jeg har handlet ved bulbi.nl :)

      Slet