mandag den 17. oktober 2016

Kreativ weekend

Onsdag d.  5. oktober var jeg til krea-inspirationsaften i den lokale boghandel, hvor også Karina deltog. Hun fortalte bl.a. om Jeanne d'Arc Living vintage paint (Som jeg har kigget på hver gang jeg har været i hendes butik, men indtil nu kunnet holde nallerne fra...Ak ja, det var dengang...!)

Jeg købte nemlig to små "prøvekit" med hjem, for i den følgende weekend (Altså sidste weekend) skulle jeg afprøve det.

Lørdag formiddag gik jeg i gang.

Først fandt jeg en masse urtepotteskjulere frem. De fleste af dem brugte jeg sjældent, da de var karrygule, røde, rosa eller andre trælse farver.
Ret hurtigt gik det dog op for mig, at jeg hellere måtte smutte en tur ud forbi Karina inden lukketid og indkøbe nogle af de større bøtter med maling, for ellers løb jeg vist hurtigt tør.

Jeg begrænsede mig til to dåser, men nu kan jeg da godt se jeg snart må ud efter andre farver også...haha. Har nemlig været inde på Jeanne d'Arc Livings hjemmeside....uha..!

Udover at male på urtepotteskjulere, eksperimenterede jeg også med et par kagedåser. 

Den store her havde jeg en gang ved en fejl fået sat i opvaskemaskinen...(!) Det kunne "horoskoptrykket" ikke holde til, så den har set rædderlig ud lige siden.

Jeg har dog ikke kunnet nænne at smide den ud, da den har været i min families eje fra før jeg blev født - og nu havde jeg fået en mulighed for at ændre på den. 

Jeg er meget tilfreds med resultatet og glæder mig til den atter skal indeholde julesmåkager om et par måneder.
 Her en anden kagedåse, hvor jeg afprøvede "serviet-i-våd-maling" - det ser fint ud.
Her er nogle af de urtepotteskjulere, der fik nyt liv i løbet af weekenden.
 Udover en masse malen, nåede jeg også at få færdiggjort nogle mosaikprojekter.
 Denne urtepotteskjuler havde et rigtigt grimt mønster - nu er den helt forandret.
 Kan ikke blive enig med mig selv om, hvad jeg synes om den sorte mosaik-filler.

Det har været rigtig skønt at kunne tilbringe en hel weekend med at være kreativ. Godt jeg snart har efterårsferie og ikke har særlig mange aftaler :)

Apropos malingen, så har jeg brugt følgende farver:

Ocean blue paint
Dusty Turquiose paint
Antique wax Gold
White wax
Dusty Blue
Old Turquiose

Update 17. oktober

Ak ja, det har grebet om sig, det der malen af urtepotteskjulere.

Fredag fik jeg efterårsferie og så har jeg ellers siddet og malet og malet. Maling har jeg anskaffet mig mere af, foruden voks - men jeg har da slet ikke nok. Haha.

Skal nok vise de nye farver, når jeg har fået taget billeder af urtepotterne.

2 kommentarer:

  1. Hold nu op, hvor er du kreativ! Super-fint arbejde, gid jeg kunne sådan noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have :)
      Det er bare med at give sig i kast med ting man har lyst til at afprøve...lidt ligesom Pippis motto: "Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg sikkert godt".

      Slet