lørdag den 11. februar 2017

Lidt mere om stedsegrøn nummer 2

Anne Marie har været så venlig at komme med bud på, hvilke stedsegrønne jeg har i haven. Tusind tak for det :)

Især plante nummer 2 har voldt lidt vanskeligheder, så i dag var jeg ude og forsøge at tage lidt tydeligere billeder.
Nu var sneen også væk fra planten - til gengæld blæste det temmelig meget.
Om sommeren er den nærmest "skrigende lysegrøn" - den bliver lidt mere gullig om vinteren, især i toppen.
Til foråret har jeg tænkt mig den skal have noget gødning, for det har den vist aldrig fået, bortset fra det gødning, der var i den jord, jeg plantede den i. (Jeg er generelt ikke særlig god til at huske at gøde...)

Her lidt nærbilleder.



 Bemærk forøvrigt lige hvilket smukt solskin vi havde i dag.

Allerede i morges, kunne jeg se det nok blev en smuk dag. Her udsigten fra soveværelset:
 Godt nok var der en del skyer på himlen, men der var blå himmel at se.
På grund af blæsten var det dog pivkoldt at være ude. Vi var en kort tur på Køge Torv og jeg fik - endelig - provianteret både tulipaner og løgplanter. Dem viser jeg imorgen.

8 kommentarer:

  1. Hej Esther, det var godt Anne-marie kunne hjælpe.Det har været en så smuk dag Alma og jeg var en tur i haven, det kunne tydeligt mærkes og ses at solen havde magt. Alma blev helt forårs fjollet:o)
    jeg glæder mig til at se hvad du fik købt på Køge torv.
    Knus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Indlægget med mine indkøb er lagt på her til morgen :)
      Knus

      Slet
  2. Din plante ligner meget på en cypress som vi solgte som innendørsplante/stueplante/potteplante i blomsterbutikken her. Jeg finner dessverre ikke annet enn bilder av den, men ikke noe navn.

    Ha det godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Interessant. Denne tåler dog vist nok at stå udendørs. Den har mindst stået udenfor i to år.

      Slet
  3. Ja, det har nemlig været koldt i dag - jeg havde ellers også tænkt på en tur til Køge Torv, de har gerne mange BILLIGE forårsløg i potter, men der var nok meget koldt. Nu venter jeg spændt på hvad du købte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du se nu. Jeg syntes det var en okay pris jeg kom af med :)

      Tænk, jeg anede da ikke, at du også bor i køreafstand til Køge torv. Der kan man bare se :)

      Slet
  4. Jeg vil give Marit ret. Det er helt sikkert den Cypres, der sælges som potte/krukkeplante. Den er ret populær med den oplivende lime-gule farve og ikke citron, som kan være meget afvigende imellem andet. Den er ret hårdfør. Jeg har heller ikke navnet.
    Vær forsigtig med gødning til stedsegrønne. De er nøjsomme.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for svaret.
      Jeg vil undlade at gøde den så, nøjes med at give den en topdressing med frisk jord fra sæk (Der er jo også gødning i) eller også med jord fra vores egen kompost.

      Slet