fredag den 27. januar 2006

Fuglene lider ingen nød her på matriklen

De bliver faktisk temmelig forkælede, når jeg selv skal sige det :o)

 Et par gange om ugen smelter jeg smør/margarine eller andet fedtstof og hælder derefter diverse lækre sager ned i. F.eks. havregryn, kokosmel, solsikkekerner, nødder, cornflakes, rosiner o. lign.

 Derudover ryger de æbler, der er blevet "kedelige" ud til dem. De dage, hvor jeg ikke lige har tid til at kreere "fuglemums", får de solsikkekerner, 1-2 kg ad gangen.

Godt jeg af og til har kørelejlighed til et supermarked - sådanne 15 kgs sække solsikkefrø vejer jo godt til og kan slet ikke fragtes på mc. Forøvrigt kører jeg slet ikke mc pt. ÆVS.

 Som tak for min lille indsats vrimler det med fugle i min have - har forsøgt at tælle, men det er jo ikke ligefrem fordi fuglene sidder stille, så må nøjes med et nogenlunde tal, der siger 30-40 fugle når der er flest.

 Tænk at der skal så lidt til førend haven vrimler med liv her i denne kolde, kedelige vintermåned - det er da skønt :o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar