torsdag den 1. marts 2007

20 nye kanaler

Som Hunløven skrev i en kommentar til mit forrige indlæg, så kan det jo være, jeg slet ikke bemærker, at mit bredbånd bliver halveret, eftersom jeg måske kommer til at sidde mere ved den anden skærm.

 Det kan hun selvfølgelig have ret i - i hvert fald sålænge det stadig er helt nyt for mig - og det bliver under alle omstændigheder noget helt nyt, at have så mange kanaler til rådighed igen. Desværre får jeg hverken glæde af National Geographics, History Channel eller Crime Channel og det er fordi jeg ikke har lyst til at betale 137-158 kr oveni de 200,- bare for at få de tre kanaler (samt en masse "skrammelkanaler" som TV3 og TV1000). 

Det optimale havde jo været, at man frit kunne sammensætte sin "pakke", men det kan ikke lade sig gøre, men der er naturligvis en del interessante kanaler i den "pakke" jeg har valgt - ellers ville jeg jo heller ikke have valgt at få TDC TV!

 I min "pakke" er der tre kanaler jeg har i forvejen (DR1, TV2 og svensk TV4) og så 20 nye:

DR2 - som jeg glæder mig til at kunne se. Især de historiske programmer (fx. om DDR) og kulturprogrammer (om italiensk mad fx. *G*) Jo, det bliver dejligt at kunne se den kanal jeg har betalt licens til de sidste mange år - uden at kunne se den!
Discovery Channel er en anden kanal jeg glæder mig til atter at kunne se; det sker jo den sender programmer om Antikken - og så er der selvfølgelig en del om mc'er (selvom det næsten altid er Harley'er...*gab*) Endelig får jeg så også en tysk kanal igen. Jeg ville nu have foretrukket ZDF fremfor ARD, men det er bedre end ingenting.

 Af og til er jeg nyhedsjunkie - og så bliver det rart atter at have CNN. Ville dog have foretrukket BBC.

Animal Planet lyder okay spændende, men jeg kender den ikke.

Eurosport er slet ikke uinteressant - jeg har bemærket, hvormeget vintersport (langrend især) de sender pt. Af en eller anden grund er jeg jo begyndt at synes det er mægtig interessant at se på! Og så sender de vistnok også roadrace en gang i mellem......aaaaaah! :o) :o)

TV 2 Norge kender jeg heller ikke, men mon ikke den også sender en del vintersportskonkurrencer - i sæsonen altså?

TV2 Zulu ser ud til at sende en del humoristiske programmer, så den er nok god på gråvejrsdage. TV2 Charlie, TV 2 Film, Kanal 4 og Kanal 5 bliver formodentlig "søndagskanaler" - det kunne jeg i hvert fald forestille mig. Jeg kender dem ikke, men ved at se på deres programoversigt ligner de kanaler man ser, når man ikke har andet at lave.

Det trækker dog op, at Kanal 4 sender "Water Rats" - selvom jeg ikke ved, om jeg stadig synes den er lige så god, som sidste gang jeg så den i 2002 :o)

 Min veninde har fortalt at Disney Channel slet ikke er så tosset, i hvert fald ikke ved 19tiden i weekenden. Der sender de nemlig "rigtige" Disneyfilm, så den skal da tjekkes ud.

 Af musikkanaler får jeg to; MTV og The Voice TV - og jeg er ret ligeglad med dem begge, men derfor kan det jo godt være jeg tuner ind på dem af og til, om ikke andet, så for at lære noget nyt musik at kende. MTV sender vistnok også filmmagasiner af og til. Det har de i hvert fald gjort en gang.

  Cartoon Network er en kanal jeg nok aldrig vil tune ind på - medmindre jeg har gæster med unger, der skal underholdes ;o)

 Derudover er der så TDC's egne kanaler, hele 4 af slagsen: Infokanalen - som jeg nok sjældent vil bruge.

  TDC Film - hvor man kan leje film direkte. Det kunne være interessant af og til. Det kommer dog an på filmudbuddet.

  Tegnsprogskanalen - som jeg aldrig vil benytte.

 Til gengæld tror jeg, at jeg kan få en del glæde af Ekstrakanalen. Den skifter hver måned - og det kunne jo tænkes, at det af og til var en italiensk eller tysk kanal. :o) Med alle de nye kanaler at se frem til, bliver det nok lidt nemmere at skulle undvære SVT1 og SVT2, når de i nær fremtid kun er digitale (og derfor ikke mere kan ses her på matriklen) - men jeg håber da, at de bliver tilbudt i en "pakke" senere hen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar