onsdag den 20. november 2013

En svip-indkøbstur-til-Tyskland

Jeg har ikke været i Tyskland siden jeg var i Berlin i sommeren 2010, så da et vennepar spurgte mig tilbage i oktober, om jeg ville med på en indkøbstur "en gang i november", var jeg da straks fyr og flamme... efter at have aftalt en selvbetalt fridag med jobbet ;)

Jeg blev afhentet på bopælen 7.30 i morges og så gik det ellers mod Rødby-Puttgarten.


Første stop var Bordershop, dernæst Fleggaard og sidst, men ikke mindst supermarkedet SKY....og så skyndte vi os tilbage til færgen og nåede lige akkurat den, der sejlede kl. 12.

Udover de typiske grænsehandelsindkøb, såsom nogle rammer øl og vand, Nutella, slik samt Lebkuchen, Stollen og Pfeffernüsse fandt jeg - allerbagerst i supermarkedet - hylden med blade....!

Først kunne jeg slet ikke finde havebladene og troede egentlig jeg måtte tage til takke med et par "Landhaus-blade"...men så spottede jeg pludselig et blad, med de synlige bogstaver GA.... på øverste hylde....og så skal jeg ellers love for jeg kunne "vælte" haveblade ned i vognen :)

Tolv styk blev det til :)


I morgen udkommer "Alt om haven" også....så jeg løber da ikke tør for havelæsestof lige foreløbigt. Har forøvrigt også et par bøger liggende, jeg stadig mangler at få læst.

Hvad har DU lavet denne onsdag?

4 kommentarer:

  1. ESTHER!!!! du siger da ikke at du/I er kørt durk forbi mig, uden at kigge ind til et knus :))) Uh, du er en værre en altså. NÅ, men jeg håber godt nok at du kan lokkes til Rødby igen en anden gang ( inden længe.. )

    Knuuuus

    SvarSlet
  2. Nu sad jeg jo ikke bag rattet ;) men kan det ikke hjælpe at jeg faktisk tænkte på dig, da vi var på de egne?
    Skrev en kommentar ang besøg til dig for et par dage siden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gjorde du??? den er altså helt gal med mig lige nu. Er så stresset og jeg læser jo alle kommentarer, men det er helt smuttet forbi min bevidsthed. Nå, men uanset så er du jo altid velkommen. Det ved du :)

      Glæder mig sgu til at få tid igen, også til at være ude i haven.

      Slet
  3. Jeg ved, jeg er velkommen :)....Skrev at jeg gerne ville kigge forbi en gang til januar/februar, hvor du er kommet sådan rigtig på plads og forhåbentlig har lidt overskud igen :) (før har jeg nu heller ikke tid/overskud selv - der er noget, der hedder elevplaner, der skal skrives.... ca 225 styk... bvadr!

    SvarSlet