søndag den 5. august 2018

Åben have 2018

Lidt over 20 valgte at lægge vejen forbi min lille have igår.

Det er jeg godt tilfreds med, da der på samme tid også var "Smag på Stevns" (=et tilløbsstykke) og diverse andre arrangementer.

Min have bærer naturligvis også præg af tørken, men jeg har investeret i siveslanger og derfor kunne have have set meget værre ud end det er tilfældet.

















 Carsten har lavet dette fine insekthotel til mig :) Nevøen har hjulpet til med at fylde i rummene.
Jeg synes, det er sjovt at holde åben have, men næste år holder vi en pause.

De sidste to sommerferier er i stor udstrækning gået med at få haven i tiptop stand og selvom jeg holder af at arbejde i min have, så kan jeg godt mærke, at jeg trænger til at foretage mig andet end havearbejde i sommerferien. For slet ikke at tale om stakkels Carsten, der slet ikke er havemenneske; han skal have lov til at nyde sin sommerferie for en gangs skyld ;)

At jeg ikke holder Åben Have næste år, betyder ikke, at man ikke kan komme og se haven. Det kan godt aftales, men så  må man bare ikke forvente, at den står tiptop :)

11 kommentarer:

  1. Det ser super ud, men du/I har også knoklet for det. 20 er et perfekt antal, så kan man nå at tale med alle.
    God start efter ferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det var et fint tal, netop fordi jeg kunne nå at tale med alle.

      Har lige fri i dag og imorgen med, starter først onsdag (hvor det skulle blive ekstra varmt...pyh) men jeg glæder mig til at komme i gang igen. (Det er nye toner...haha.)

      Slet
  2. Hej Esther

    Det var et flot antal, Haven præsenterer sig også rigtigt pænt!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var fint. Haven er også blevet vandet en del. Ikke alle steder, men mange steder :)
      Også god ny uge til dig.

      Slet
  3. Så bra at du fikk så mange på besøk! Der ser riktig flott ut hos deg til tross for tørken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, men jeg vander også en stor del af haven. har indkøbt i alt 75 m siveslange.

      Slet
  4. Du stiller altså også høje krav til standarden! Men bedst af alt er den frodighed du har i haven. Ih, hvor man trænger til at se noget grønt som trives! Din have virker som en oase og så kan man vel ikke nå meget højere.
    Fint fremmøde med 20 mennesker! Det kan du godt være tilfreds med.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de pæne ord. Den eneste grund til min have ikke ser så medtaget ud, som den kunne have gjort, er fordi jeg vander. Det er en overkommelig opgave med siveslanger til bedene, når haven ikke er større.

      Slet
  5. Hej Esther!
    Din trädgård ser fin och frodig ut, tror säkert att besökarna var nöjda.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, mine gæster gav udtryk for megen begejstring, så det var dejligt :)

      Slet
  6. Roligt med så många besök :) Förstår att det kräver mycket arbete och förberedelser. Den ser väldigt grön och frodig ut i bilderna - jättefint!

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet