søndag den 5. januar 2020

Havetur til Nordjylland - Haven i Hune (maaaange billeder!)

Her på sidste feriedag, må jeg hellere få færdiggjort indlægget her - god fornøjelse med at kigge billeder (og læse en smule tekst.)

Sidste stop på turen, før det gik hjemad, var Haven i Hune. Den var jeg meget spændt på at se. Havde hørt så meget om den, set nogle af tv-udsendelserne derfra og læst om den.

Den skuffede ikke. Det var klart turens højdepunkt, synes jeg.

Vær opmærksom på, at der nu følger rigtig mange fotos med lidt tekst af og til. Der er omkring 120-140 fotos! Bare så du ved det. God fornøjelse.

Vi blev budt velkommen af Annes mand Claus Bonderup, der fortalte lidt om havens tilblivelse og så ellers slap os løs.


Jeg kunne vældig godt lide højdeforskellene, der gjorde man kunne få et lidt større udsyn over dele af haven.










Den del af haven jeg blev mest begejstret for - selvom der var mange skønne steder - var "Den gule have" - den vendte jeg tilbage til flere gange i løbet af de par timer vi var der.


Det ser fantastisk ud :)







Vi var nogenlunde heldige med vejret. Det dryppede en anelse da vi ankom. Så blev det tørvejr...og så lige pludselig fik vi en gevaldig byge, hvor det gjaldt om hurtigt at komme i tørvejr.











Se, det her synes jeg er intet mindre end genialt:

Den smukke "stamme-væg" skjuler toiletterne! Det er da genialt!

































Så går det nedad...
...og stien set fra modsat side.


































Da vi var der i midt juni var der ikke så mange blomster, som jeg er sikker på, der kunne være.
Det gjorde nu ikke noget, for det var smukt at se alle de forskellige bladformer og stukturer i forskellige grønne og brunlige farve spille sammen på skønneste vis.






























...og så nåede vi til vejs ende. Håber du har nydt billederne.

9 kommentarer:

  1. Tak for rundturen og de mange skønne billeder. Den er så flot og inspirerende med sine mange forskellige haverum.
    Vh. Julie

    SvarSlet
  2. Tusen takk for alle de flotte bildene! Jeg har sett bilder derfra på tv flere ganger, og det er like morsomt hver gang. Det er en fantastisk hage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Ja, det er en MEGET inspirerende have.

      Slet
  3. Tak for en flot tur, der gav en ide eller to :-))

    SvarSlet
  4. Hej Esther

    Altid godt med billeder fra denne spændende have - Tak!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt endelig at se haven med egne øjne :)

      Slet
  5. Ja der er godt nok mange billeder, men det er jo også en flot have.

    SvarSlet
  6. Det er en meget flot og inspirerende have :)

    SvarSlet