fredag den 4. august 2006

Gennemblødt til skindet

Åhr altså, det satans vejr! Jeg savner stadig julis hedebølge!

 Nå, men nu ved jeg så (som om jeg ikke vidste det på forhånd!) at min læderdragt IKKE kan holde mig tør under et regulært skybrud!! Skulle forøvrigt hilse og sige at det er pivkoldt og en temmelig klam fornemmelse, når en hel sø, med et "vælter indenbords" igennem lynlåsene i jakke og bukser og støvlen samtidig får en ordentlig sjat vand! Hvorfor i alverden havde jeg så ikke taget regntøj på? Det ville jeg sandelig også have gjort - hvis det ellers havde set ud til regn! Da jeg fik fri, skinnede solen og der var kun hvide skytotter på himlen, så slet ingen grund til at iføre sig regntøjet, det var først da jeg holdt i kø på KøgeBugt pga. vejarbejde at det begyndte at dryppe. At det så skulle udvikle sig til skybrudslignende tilstande (så meget vand på vejen at bilerne sørme satte farten helt ned til 60-70 km/t og mit udsyn var lige 0!) - det var jo ikke til at vide.... og i det øjeblik jeg kørte af motorvejen holdt det - selvfølgelig - op med at regne, og solen skinnede igen! Så snart jeg var hjemme var det med at få skiftet det våde tøj ud med noget tørt - og proppet avispapir i støvlerne! Sådan en læderdragt er et par dage om at tørre, men efter at have tørret bukserne nogenlunde med hårtørreren (dog stadig fugtig/våde) tog jeg dem på igen og trillede mig en tur. Den allerhurtigste måde at tørre læder på, er nemlig ved at køre med det på! Jakken var dog for våd - så det blev med Dainesejakken (tekstil) som overdel - at jeg trillede ned og fik indkøbt noget imprægneringsspray til Daineseklunset - for det er nemlig heller ikke helt vandtæt mere (Det skulle det dog gerne være nu!) For filan da, hvor er jeg træt af regnvejr - og det har jeg været siden hedebølgen sluttede! Jeg foretrækker til hver en tid hedebølge fremfor regnvejr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar