lørdag den 9. maj 2015

Knoklearbejde før regnen

Vi nåede det!

Knap var vi færdige med dagens oprydning/gøren pænt i køkkenhaven og noget af forhaven, før det gav sig til at regne - men det var vi heldigvis ligeglade med, da vi jo havde nået det vi skulle.

Selvom belægningen i køkkenhaven er klaret, manglede vi stadig den der sidste rengøring, hvor de sidste "arbejdsrester" forsvinder. Jo, vi mangler også stadig det ukrudtshæmmende grus, men vejret er ikke med os i den henseende lige for tiden, så det må vente.

Før-billeder af dagens arbejde glemte jeg at tage i de fleste tilfælde, men hvis I bare forestiller jeg det rod, der kan være efter der er blevet arbejdet med jord, sten og grus i flere måneder, så får I nok et ganske godt billede af hvordan der så ud :)


Fra flisegangen mellem det store skur og huset. Bænken og tønderne er kommet på plads igen.


Den fede stenskulptur ved indgangen til (Syd-)haven.

Her et enkelt før-billede af mc-parkeringen med kartoffelspandene langs skuret.


...og her efter-billeder, godt nok taget fra den anden side, men forskellen er tydelig.




Her er dog et par "rigtige" før og efterbilleder af flisegangen mellem huset og skuret.


Det har pyntet gevaldigt, også at spandene med alle løgene nu står i farveorden.


Indgangspartiet er også blevet shinet gevaldigt op; nu kan man faktisk sidde på bænken, omgivet af udsprungne 'Helmar'-tulipaner samt en enkelt spand med 'Princess Irene'. Det ser slet ikke så tosset ud, når jeg selv skal sige det.


Som jeg sidder her og kigger på billedet, er jeg pludselig ikke sikker på, om bænken skal placeres under vinduet i selve forhaven, når forhaven er blevet omlagt. Den står jo glimrende opad skuret, synes jeg.

5 kommentarer:

  1. Hej Esther.Hold da helt op hvor ser det bare godt ud.....................hvor må det være dejligt at få det store arbejde overstået.
    Det er bare blevet en rigtig dejlig køkkenhave du har fået dig.
    Og den bænk passer da bare perfekt der ved skuret.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  2. Det er blevet flot, godt I blev færdige, inden regnen kom. Bænken ser fin ud der.

    SvarSlet
  3. Det pynter altid med en god gang oprydning, det ser godt ud :-) Så meget orden opnår jeg nok aldrig at få alle steder i min store have på en´ gang. Bænken tager sig rigtig godt ud, hvor den står nu :-)

    SvarSlet
  4. Det ser veldig bra ut! Jeg rakk akkurat å klippe gresset før regnet kom her også i går. Potetspann skal jeg også ha :)
    God søndag!

    SvarSlet
  5. Den bænk den skal da stå der,man får da lige lyst til at sætte sig ned der mellem alle tulipanerne, det er jo ganske Dalbysk :o)
    Nu hvor jeg ser hvor smukt det er blevet hos dig og du har pyntet så glæder jeg mig endnu mere til det bliver min tur og mine håndværkere er færdige.
    Lækkert med en spiselig afdeling, det ser virkelig nysseligt og ordenligt ud, i må god klappe jer selv og hinanden på skulderen, for sikken et arbejde.
    Mange søndagshilsner fra Linda

    SvarSlet