onsdag den 17. november 2004

Girly-girl??? - NIX!

Inspireret af et indlæg på Anitas blog. Og du har ret, Anita, det er dælme svært at få stoppet, når først man er i gang :o) 

Modsat Anita – og andre, bryder jeg mig slet ikke om ordet og/eller tilstanden ”girlygirl”. Faktisk får jeg myrekryb af ordet!

Når jeg møder sådanne girlygirls i byen (Har ikke rigtig mødt nogen herude på landet) kan jeg ikke lade være med at spekulere på, om de vitterlig selv har valgt at leve sådan, fordi det gør dem mest lykkelige og glade for tilværelsen, eller om de lever/opfører sig sådan, fordi de tror det er den eneste rigtige måde at leve på??!

Det kunne være spændende en dag at få svar på. 

Nu er der helt sikkert mange grader af girlygirl-tilstanden, men jeg får hovedsaligt negative associationer ved ordet:

En girlygirl er i mine øjne en pige/kvinde, der:

  - går afsindig meget op i at være moderigtigt klædt, 
- og derfor har et tøjbudget på flere tusinde kr. om måneden.
- hovedsaligt har en garderobe i sarte farver + den uundværlige "lille sorte" 
 - sørger for at hendes mand/kæreste altid er klædt så han matcher hende perfekt 
 - kan shoppe/ose i tøjbutikker og skoforretninger i timevis 
 - har svært ved at være alene, og derfor straks finder en ny kæreste, hvis forholdet brister 
 - fremstår hjælpeløs så snart det drejer sig om noget teknisk og forventer at blive "reddet" af en mand 
 - går i spåner, hvis hendes hjem ikke altid er funklende rent 
 - af samme grund nægter at have husdyr, da de griser 
 - har de ”rigtige” blade liggende fremme 
- ynder at sludre ”tøsesnak” med veninderne i tiiiiiiimevis 
 - foretrækker kærlighedsfilm og dramaer 
 - får hele dagen ødelagt, hvis hun knækker en negl 
 - bruger oceaner af tid på at gøre sig smuk 
 - kun går udenfor en dør iført fuld krigsmaling 
– også til bageren søndag morgen - siger ”Uuuuuh”, hvis hun bliver lidt beskidt 
 - ynder at bagtale andre kvinder 
 - er ekspert i at nidstirre andre kvinder 
 - ikke kan gå alene på toilettet, når hun er i byen med veninderne 
 - er blevet så "voksen", at hun har glemt, hvordan man leger osv. osv.

Kort sagt, så er jeg vist temmelig tæt på at være den diametrale modsætning af en girly-girl *G*

Jeg anser ikke mig selv for at være særlig feminin overhovedet – og kan heller ikke se, hvorfor jeg skulle være det??!

Personligt ville jeg finde mit liv aldeles rædselsfuldt, hvis jeg skulle leve som en girlygirl – så godt jeg ikke skal det! *G* Jeg er nemlig aldeles tilfreds med det liv jeg lever :o))

Jeg har forsøgt at finde nogle eksempler på at selv jeg - eftersom jeg nu er kvinde - har en snert af girlygirl-syndromet, men det eneste jeg lige kan komme i tanker om, er at jeg sagtens kan få våde øjne af en film - men det kan nogle mænd jo også - så det tæller næppe ;o)

Til gengæld var det meget nemt at finde eksempler på, at jeg har det modsat girlygirls:

 - Jeg føler mig bedst tilpas i afslappet tøj (bukser/trøje) 
- Følger ikke med i moden 
 - Har et årligt tøjbudget på ca. 1000 kr. (Mc-kluns/udstyr undtaget) 
 - Kan ikke fordrage farven lyserød – bortset fra når vi snakker om mad (laks f.x.) og blomster. 
 - Er nået til den erkendelse, at jeg ikke egner mig til at være forelsket, og har det bedst alene 
 - Hvis jeg endelig skal shoppe/ose skal det være i boghandlere, havecentre, computerforretninger eller motorcykelforretninger 
 - Jeg bliver irriteret, når der er noget teknisk jeg ikke kan finde ud af. 
Kan ikke fordrage at være afhængig af andres hjælp. (Eneste undtagelse er cykellapning – dét gider jeg simpelthen ikke lære *G*) 

Derfor glæder jeg mig også til at lære at ”rode” med min motorcykel - og få fingrene indsmurt i olie og motorsnavs etc. etc. 
På det tidspunkt begynder jeg vel også at huske at klippe mine negle korte, i stedet for at de knækker, som nu ;o) 
 - Jeg bliver ikke hysterisk over rod i hjemmet – kan sagtens ignorere det et pænt stykke tid *G* 
 - Jeg elsker katte og vil til hver en tid foretrække et rodet hjem med katte, end et funklende ditto uden katte. 
 - Holder de blade, som jeg finder interessante; f.eks. MCTouringCLub, National Geographics og Tidens Kvinder. 
 - Snakker ikke meget i telefon – kvartalsregningen fra TDC inkl. abonnement er på under 500,
- og sender vel max. 15-20 sms’er - om måneden! 
 - Foretrækker action/krigs- og historiske film – men ser dog de fleste slags film 
 - Har alt for ofte for lange negle, da jeg glemmer at klippe dem *G* 
 - Har ALDRIG nogensinde fattet ideen med at være to kvinder på et toilet samtidig!! 
 - Håber aldrig nogensinde jeg bliver så voksen, at jeg glemmer at lege. 

Min yndlings”leg” er helt klart at tøffe rundt på motorcyklen – men også computerspil kan jeg bruge oceaner af tid på. 

Summasummarum – jeg skulle nok have være født som mand – lige bortset fra jeg ikke kan fordrage biler – hehe ;o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar