onsdag den 24. november 2004

TU 35 xxx - en bilist til fare for andre

 På vejen hjem i dag mødte jeg endnu en af de der "sjove" bilister, jeg ganske ofte skriver om. Denne bilist fik på fornemste vis bevist, at han enten ikke har en sk.. forstand på afstandsbedømmelse - eller også at han bare var en TUmpe. (Det sagde nummerpladen jo egentlig også *G*)

Jeg kom kørende ad Hundige Strandvej, (som på dette sted har to vognbaner i hver retning) Lagde godt mærke til en bilist, der var på vej til at ville svinge ud i min vognbane (Fra min venstre side). 

Da jeg kommer kørende, er han på vej frem, men stopper op, da han får øje på mig. Da jeg så er 40-50 meter fra fjolset beslutter han sig for "at han sikkert godt kan nå det alligevel" og kører atter fremad.

Da jeg ser denne manøvre går jeg ud fra, at han vil placere sig i den yderste af de to vognbaner, eftersom jeg befinder mig i den inderste, så han ikke er til unødig ulempe for mig. Jeg er dog ikke helt sikker - Han er jo trods alt bilist -og derfor er jeg klar til at bremse - ganske heldigt for mig!

Han placerer sig ganske rigtigt i den yderste vognbane, men skifter så åbenbart mening, da jeg er ca. 15-20 meter fra ham - og fortsætter over i den inderste vognbane, hvor jeg må bremse meget hårdt op for ikke at ende oppe i hans kofanger!

Hvis ikke det var fordi jeg kunne være kommet ret meget til skade, var det godt nok fristende at være fortsat ind i ham... Ville have frydet mig gevaldigt at lave skrammer i hans øse!!

Mand for en TUMPE og ganske mod reglerne fik han både hornet og fingeren (Desværre virkede fingeren ikke efter hensigten....da jeg havde luffer på *GGG*)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar