søndag den 9. september 2007

Ny grøntsag indlemmet i gruppen "favoritter".

Så vidt jeg ved, har jeg ikke tidligere spist spidskål.

For det første er navnet ikke særlig appetitvækkende og for det andet er jeg ikke særlig god til at "komme i gang" med nye grøntsager.

For det meste skal jeg præsenteres for en "ny" grøntsag, når jeg spiser ude, førend jeg selv kaster mig over at tilberede den.

Med omtalte spidskål var det så en undtagelse. I fredags var der nemlig et styk med kassen fra Aarstiderne - og i første omgang overvejede jeg at kyle den ud, for den fik jeg næppe spist. "Jeg aner jo ikke, hvad jeg skal stille op med den", brokkede jeg mig til min mor.

- Nej, nej, du må ikke smide den ud. Den smager himmelsk, du skal bare.....bla. bla..."

Godt så! Jeg kogte den ene halvdel af kålen (kan jo ikke spise en hel) i letsaltet vand, og så skulle jeg selvfølgelig lige smage, om det der spidskål overhovedet var noget for mig, så jeg dyppede et endnu-ikke-helt-gennemkogt blad ned i bernaisesovsen.........og proppede i munden....

....og halleluja, hvor det smagte....!

Jeg kunne næsten ikke vente til entrecoten og kartoflerne også var serveringsklar.

Endelig kunne jeg så sætte mig til bords - sikke et festmåltid...Jeg har jo stadig en halv spidskål tilbage, så gæt hvad jeg skal have at spise i dag???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar