lørdag den 23. august 2008

Skjalm P

Liselotte skrev en gang om en tur til Skjalm P og eftersom jeg aldrig før havde hørt om den butik, måtte jeg da se den, nu jeg endelig var i København.Tak for tippet, Liselotte...men... Det er dælme da en farlig butik at komme ind i!

 Det lykkedes mig dog næsten at holde pengepungen i tasken. Og selvom jeg sagtens kunne have brugt en del tid på at kigge på deres stoffer, arrangeret så indbydende....

 

 ...for ikke at tale om deres viskestykker...øj, jeg kunne have købt mig fattig i alle de flotte farvekombinationer.... (Jeg er overbevist om, at jeg trænger gevaldigt til at få udskiftet alle mine viskestykker....!)



...så kom jeg derfra med blot en glasflaske til min nyindkøbte citron-olivenolie. Det holdt ellers hårdt, for der var bare så mange fristelser.

 Da vi kom ud derfra småregnede det ikke mere, nej, det væltede nærmest ned. ØV. Vi spiste frokost på en italiensk restaurant (hvad ellers) og så gik turen til Nørreport, hvor veninden og jg skiltes.

 Lidt over 16 var jeg hjemme, godt mørbanket af at slæbe rundt på min tunge taske, men også glad og tilfreds med en god dag, som det ikke lykkedes regnen at spolere.

 At jeg også fik indkøbt årets første julegave (til nevøen, hvem ellers?) - er jo bare skønt.

 Resten af aftenen kommer nok til at foregå på langs - men først skal jeg dog lige ud i køkkenet og fabrikere lidt italienske lækkerier til aftensmaden :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar