onsdag den 19. december 2012

Røde juleroser eller tidlige påskeklokker?

3765 1 2012-12-19 14:20:44 2012-12-19 13:20:44 Inden næste omgang sne, der skulle komme snart, fik jeg lige kigget til mine juleroser/påskeklokker.

 

 De ser ud til at være godt på vej.

 

Jeg har for nylig haft lånt Claus Dalbys "Juleroser og påskeklokker" - og ifølge den, er det kun de hvide, der er juleroser. Alle andre farver er påskeklokker....og blomstrer derfor først noget senere.

 Det er jo rart at få på plads....men så undrer det mig altså lidt, at mine påskeklokker er lige så langt fremme som juleroserne. (Alle fotos taget for under en time siden)



 Jeg har de røde tre forskellige steder - og alle steder er de i fuld gang med knopperne.

 

 Nogen der har en god forklaring på det?

 

 Er det alligevel juleroser? Eller er det meget tidlige påskeklokker? Håber der er nogen, der kan forklare det, for jeg savner en plausibel forklaring :o)

 På forhånd tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar