lørdag den 10. august 2013

Bønner med fart på

Sidste fredag høstede jeg bønner for første gang. Det blev til en pæn lille håndfuld.

I mandags kunne jeg atter høste en god lille håndfuld. Tænkte så, at jeg hellere måtte lade planterne få fred et par dage.... kom så lige til at kigge i dag:

Er du da vimmer, hvor der trængte til at blive plukket bønner!

588 g  blev det til (i nippet tilstand). Størstedelen bliver blancheret og puttet i fryseren og resten bliver en del af min (vegetar-)aftensmad. Ikke at jeg er vegetar, jeg har bare ingen trang til at spise kød hver dag.

Menuen kommer altså til at stå på nye kartofler (En enkelt spand gav 490 gram) bønner, lidt salt og lidt smør. Måske også et par 'Tumbling Tom'-tomater, der smager helt vildt godt; De er ret syrlige, men det kan jeg bedre lide end søde tomater, så det er helt sikkert en sort jeg også skal have til næste år.

Uhm, det bliver godt :)


Så har jeg forøvrigt anskaffet mig (endnu) en havebog.

Der var lige et enkelt eksemplar af denne tilbage i Superbrugsen - til den formidable pris af 30,-...

Jeg har ikke haft tid til at kigge i den endnu, men den skal nok være pengene værd ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar