mandag den 12. august 2013

Stikling af 'New Dawn'

...om det så stadig er at betragte som en 'New Dawn' ved jeg ikke, men jeg er faktisk også ligeglad, for jeg synes den er pæn :)


Stiklingene tog jeg, da jeg i foråret alligevel skulle beskære de mest voldsomme skud. 

Jeg gjorde ikke meget ved dem; fjernede blot de fleste blade og skar et skråsnit på "jord-delen" og derefter blev de stukket direkte i jorden og er blot blevet vandet med jævne mellemrum siden.

Tre ud af fem er blevet til noget og har knopper/er sprunget ud nu. Jeg ville såmænd have været tilfreds bare en af dem havde gjort det :)

Har endnu ikke fundet ud af, hvad jeg gør til vinter. Om jeg skal vinterdække plasticpotten eller om jeg skal grave hele klumpen ned i et bed?

Til sidst et udsnit af mit Flammebed, hvor montbretiaen endelig blomstrer, så der kommer lidt farve i bedet igen - udover bladfarver -... og hvor havenælden breder sig.... :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar