torsdag den 8. januar 2015

Så blev soveværelset endelig HELT færdigt

Det er jo snart et par måneder siden vi malede soveværelset (uge 42, for nu at være helt præcis), men det var først i dag, vi kunne erklære rummet for helt færdigindrettet.

Indtil i dag var de to af væggene stadig nøgne - og selvom vi er meget glade for vores farvevalg, så ville vi selvfølgelig have nogle billeder op, vi skulle bare finde ud af motiverne først, og den slags kan jo tage sin tid.

I juleferien satte vi os så endelig sammen ved computeren; NU skulle det være - og efter en del gennembladring af diverse billeder nåede vi så frem til hvilke to (indrammede) plakater det skulle være.

De blev bestilt og betalt...og så var det blot at vente.

Da jeg kom hjem i dag stod de der så og jublen ville næsten ingen ende tage (efter jeg havde kontrolleret, at de var hele og fine og ikke havde taget skade under transporten.)

Da manden kom hjem, gik der ikke længe før billederne var hængt op - og det ser lige så godt ud, som vi havde forestillet os. Skønt!


Motiverne er - hvis nogen skulle være i tvivl - fra London ;)

Vi havde, allerede da vi snakkede om vægudsmykning første gang, besluttet, at billederne skulle være i sort/hvid, men da billedet af Tower Bridge med de røde London-busser dukkede op, jamen, så skulle det bare være det.

Katten er forøvrigt Quintus, der gør klar til sin sædvanlige aftenlur på sengen. Felix ligger, som altid, halvvejs ovenpå mine fødder, mens jeg sidder her i sofaen med den bærbare i skødet og skriver dette indlæg.

Nu var vores billeder forøvrigt ikke det eneste dejlige med posten i dag; mine bestilte frø fra Albinus Frø var også kommet. De er nu lagt ud til de andre frø, indtil de skal sås.


Nu mangler jeg blot frøene fra Impecta og Botanisk Verden, så er alle mine bestilte frø på matriklen :)

---

På sådan en grå og kedelig januardag (det er sørme ligefør jeg ønsker sne, der kunne lyse verden op!) trængte jeg til nogle farver og så var det jo herligt, at Brugsen havde farvestrålende primulaer til en tier stykket :)


Jeg elsker primulaer - og det er jo ekstra skønt, at de senere kan give glæde i haven også.

4 kommentarer:

  1. Hvor er jeres soveværelse blevet flot :) Er vild med billedet med de røde busser! Primula er fantastiske! Jeg har netop selv sat 6 stk ud i skovbedet efter de begyndte at se lidt triste ud. Siden da har de fået en masse nye blomster, så det må de have kunnet lide :) Jeg holder mig dog til de hvide/lys gule eller sart rosa farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, vi er også meget glade for det :) Ja, det der billede med de røe busser er fantastisk at se på, der var jo heller ingen tvivl, da vi først havde set det, så SKULLE det være det ene billede :)

      Det gode ved primulaer er jo netop de kan sættes ud i haven bagefter - og bringe glæde i mange år fremover. Jeg er så helst ikke til den lyserøde/rosa farve...der er jeg lidt "sart"..haha.. Jeg har godt nok et stort lyserødt/pink bed, men det blev nu mest lavet af nød, da blomsterne, der var her i haven, da jeg flyttede ind, næsten alle sammen var lyserøde...! Jeg tænkte, at hvis jeg satte dem alle i et bed, så kunne jeg da vænne ryggen til dem... ,) Nå...men det lyserøde bed er nu ikke så slemt at se på mere..jeg har nok vænnet mig til det...men jeg køber ikke selv lyserøde blomster.

      Slet
  2. hej Esther.
    Tak for din hilsen. Vil gerne ses i år når havesæsonen er gået igang igen for alvor. Du har lige inspirereret mig til at male paneler i weekenden. Ohhhh joy
    knus
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Eva

      Jeg glæder mig til endelig at se din have irl :) Nu har vi også snakket om det længe. :)

      God fornøjelse med malearbejdet. Personligt glæder jeg mig til et pr uger UDEN en pensel i hånden....vi går nemlig i gang igen i vinterferien...entre og badeværelse står for tur.

      Slet