torsdag den 18. april 2013

Foredrag om storkenæb v/Birgit Reimer

I går aftes befandt jeg mig sammen med veninden i Haveselskabets Have på Frederiksberg. Ikke for at se på haven, selvom vi da lige nåede at se en af påfuglene :)


I Paradehuset havde Haveselskabet nemlig arrangeret foredrag med Birgit Reimer om storkenæb.


Jeg holder meget af rigtig mange forskellige blomster, men jeg har - som de fleste andre - nogle yndlinge og dertil hører storkenæb, så naturligvis skulle jeg ind og høre et foredrag om lige netop den plante :)

Foredraget varede ca. 2 x 45 minutter + en pause, hvor man kunne købe storkenæb.

Vi fik en fin gennemgang af forskellige arter indenfor storkenæb, bl.a. clarkei, macrorrhizum, oxonianum, phaeum, pratense, sanguineum og hybrider.

Det hele var krydret med en masse lækre billeder, mener hun sagde, der var omkring 250 fotos.

De fleste viste naturligvis close-up af blomsten, men vi så også eksempler på, hvor godt nogle storkenæb passer sammen med f.eks. hosta og lodden løvefod.

Der var billeder af rigtig mange, meget smukke storkenæb, hvor jeg bare sad og tænkte:

"Den må jeg have, og den...og den...!"

 ...hvilket jeg så gjorde en smule ved i pausen....Jeg kom i hvert fald hjem med otte nye storkenæb!

Konklusion:

Jeg vidste ikke ret meget om storkenæb, det gør jeg stadig ikke, men jeg ved MERE end jeg vidste før foredraget og det er - i min optik - et tegn på et godt foredrag :)

Så, jeg tager gerne af sted for at høre Birgit en anden gang :)

Birgits hjemmeside
Birgit på Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar