tirsdag den 2. april 2013

Jeg holder en pause...

....og dropper at se nyhedsudsendelser/debatprogrammer etc. de næste mange dage.

Jeg orker ikke at høre mere på parterne.

Jeg er TRÆT og overvejer oftere og oftere at undersøge, om ikke der ville blive sat mere pris på mine kompetencer andre steder end i den danske folkeskole. Lige nu er jeg bare for træt.

Jeg er især træt af hver eneste dag, at blive svinet til, ofte i ganske grove vendinger af KL, politikere  - og i særdeleshed af folk, hvis eneste viden om mit job, er hvad de tilfældigvis kan huske om lærere fra deres egen skoletid.

At have en skråsikker mening om noget, er ikke det samme som at vide, hvad man snakker om.

P.S....og nu er det så, jeg ikke vil blive overrasket, hvis jeg får smidt i hovedet, at jeg klynker...for det gør lærere jo konstant...*sic*

P.S. 2 ...og nu går jeg i seng. Godnat.

6 kommentarer:

  1. Øv hvor kan jeg bare så forstå dig, det er jo ikke til at holde ud. Jeg er selv pædagog og kommer så sandelig også til at mærke det hvis der laves heldagsskoler, for så kan de jo fyre pædagogerne, flot - rigtig flot, som om vi ikke er klemt nok i forvejen. Jeg er selv arbejdsløs og falder ud i kontanthjælpens ubarmhjertige hænder midt i maj måned - hvor fedt er det lige - var det derfor jeg tog en uddannelse mere...
    Den 'regering' skulle smides i havet. Punktum.

    SvarSlet
  2. Hvor jeg kender det! Jeg bliver også helt slidt af at høre på alt det ævl, som folk fyrer af om mit arbejde. Det er helt tydeligt at de ikke kender en pind til hvordan en moderne lærer arbejder. At skifte erhverv har også strejfet mine tanker. Min erfaring er bare at uanset hvor jeg havner, så ender jeg med at undervise. Det er simpelthen det jag kan og holder af at gøre.

    Jeg synes at fornemme at stemningen er ved at ændre sig en smule, og et par dage på gaden i samtale med "folket" har åbnet mine øjne for at mange faktisk forstår os. Det var helt rart at opleve.

    Hold modet oppe. Det gør jeg blandt andet ved at blogge om lockouten. www.rikkeobasi.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Vibeke> Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt den måde de forsøger at skabe vækst på. Der er et eller andet, der slet ikke passer sammen.
    Mht. heldagsskolerne så er jeg bange for du har ret; de skærer konstant ned på antallet af "varme hænder", i dette tilfælde lærere og pædagoger.
    Indenfor de sidste 5-6 år er der fyret 12-13% lærere, mens elevtallet kun er faldet 2%....kender ikke tallene for pædagogerne.
    Til gengæld -> Hvor andre lande (Finland, som politikerne gerne vil efterligne) kun bruger NI% til administration på skoleområdet, bruger Danmark TREDIVE%...så tro da faen vi har en dyr folkeskole!! Alle de der kontrollerende djøf'er har jo en temmelig god månedsløn, har jeg ladet mig fortælle.

    Derfor bliver jeg også så harm, når jeg hører at "lærerne ikke gøre deres job godt nok, vi har en dyr folkeskole og alligevel er det ikke alle, der går ud med ordentlige læse- og regnefærdigheder"...
    Det er jo for f***** ikke os, der har besluttet al den administration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej og det er heller ikke hverken lærere eller pædagoger der har beslutte,t at nedlægge alle specialskolerne og putte 'dårlige' elever ind i klasserne. Alle børn har ret til at lære, men ikke alle børn lærer ens.
      Lærerne står jo også med den udfordring, at en del af klassen kræver meget opmærksomhed og måske holder sine kammerater tilbage. Det er synd for både den ene og den anden gruppe af elever.
      Men sammenlægningen af folkeskolen og specialskolerne blev jo også netop besluttet ud fra det faktum, at der kunne spares mange administrationsomkostninger på dyre skoleinspektører og speciallærere... men på vis bekostning???!
      Lærernes stressniveau og børnenes færdigheder. Det er ikke gennemtænkt og det er slet ikke fair.

      Slet
    2. Der er meget i hele denne her "sag" der ikke er fair. Hver eneste dag synes jeg der kommer nye afsløringer.... Jeg er efterhånden MEGET træt i hovedet over alt det, der bliver rodet rundt i en pærevælling...

      Derfor har jeg næsten ikke set tv hele ugen (så dog Erik Nielsen i Deadline - det var faktisk lidt opmuntrende som han blev grillet...)

      Ej i dag vil jeg se nyheder - har købte haveblade - det er meget bedre for humøret at læse :)

      Slet
  4. hej Rikke - og velkommen til :)

    Det er jo også det, der er mit "problem" - jeg ELSKER at undervise og har svært ved at se, hvad jeg ellers kunne beskæftige mig med. SUK

    Jeg holder da heldigvis modet oppe, for om ikke andet, så er det da tydeligt at mærke, hvor meget SAMMENHOLD lærerne mobiliserer - på skolerne og på tværs.

    Jeg tjekker lige din blog ud :)

    SvarSlet