mandag den 1. april 2013

Fototur i forårssolen

Jeg skal da lige love for, der er sket temmelig meget med mine krokus i forhaven - bare siden i går:


Tulipanerne er også på vej op rundt omkring. Desværre kan jeg ikke huske, hvilke jeg har lagt hvor. (Har godt nok skrevet det op - men på en liste på min WP-blog jeg ikke har adgang, før jeg finder ud af, hvad der er galt - og det kommer til at tage sin tid, da jeg intet aner om Wordpress...suk)


Mange af mine nye tulipaner står i mine højbede, så de skal flyttes lidt senere. Senest til maj, hvor jeg skal bruge højbedene til grøntsager. På det tidspunkt har jeg vel forhåbentlig også fået gjort plads til dem i bedene! Ellers må de stå i krukker.


Her er det en af judaspengene, der er i god vækst. Den skal flyttes snarest muligt, da den og dens makkere dækker alt for meget for mine blå krokus.


I surbundsbedet er de første krokus 'Creme beauty' sprunget ud.
Synes dog godt nok ikke, de er særlig cremegule...! Nå, men hvide krokus er jo heller ikke dårligt, bare lidt ærgerligt, når jeg nu havde sat næsen op efter cremefarvede :)


Primulaen er også på vej.


Bag træstammen kommer der flere krokus op - det skulle også være 'Creme Beauty'...og så bagved ligger sneen...

Den s**** sne, som dækker størstedelen af surbundsbedet endnu... SUK.


Så vidt jeg husker kommer der her narcisser 'Rip van Winkle".


Disse tulipaner er enten røde eller gule - taget op og puttet i krukker dengang jeg begyndte på omlægningen af haven. Sidste år kom der kun blade - mon jeg får blomster i år?


Sneen er næsten forsvundet fra de blå bed, hvor der også er en del løg på vej :)


Dorthealiljer har jeg ikke mange af, så dem skal jeg have nogle flere af....når jeg en gang er FÆRDIG med omlægningen af bedene...!


Hyacinterne er også på vej, mener de er blå eller hvide de her.


Mine allium, der står langs sydmuren, er gået helt amok!


Lige så er min blå anemone (også langs sydmuren) dukket op.


Her er det en storkenæb (kender ikke dens navn) og nogle botaniske tulipaner.


Til venstre er sydmuren, hvor der er totalt forår....ca. 1½ meter ud...og så er det vinter til højre.


Sådan ser mit lyserøde bed ud, her d. 1. april 2013...dækket totalt af sne. Desværre ingen aprilsnar.


Hvis der er nogen, der sætter pris på det dejlige vejr, så er det kattene. Her er det Quintus, der har fundet sig en plads i solen :)


Vi slutter af i forhaven, hvor tete-a-tete og nogle tulipaner er godt i gang med snart at skabe forårsglæde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar