søndag den 28. april 2013

Hold op, hvor det tager tid!

Har i dag brugt - siger og skriver - SYV timer på at male plankeværk + 6-7 vinkler i kattehegnet og er ikke nået ret langt.

Det er et værre "pillearbejde", da bagsiden af brædderne samt kanterne jo også skal males for det ser pænt ud.

Derfor har jeg også ombestemt mig; Jeg behøver ikke male hele plankeværket i år! En stor del af det er nemlig malet, kunne bare godt trænge til ny maling.

Jeg SKAL dog male den del, der blev sat op sidste år og alle vinklerne....da de er lavet i ubehandlet træ. Hvis jeg så når mere, så er det resten af plankeværket i køkkenhaveafdelingen jeg tager først.

Sådan så det ud FØR jeg gik i gang.


Så er jeg NÆSTEN færdig - mangler kun det sidste på lågen.

Og her; det færdige resultat.

Det er kun denne side, der er blevet malet, derfor kan man stadig se de lyse kanter på brædderne på den umalede side.

Jeg er mægtig tilfreds med resultatet, det bliver lige som jeg ønsker :)

En af dagene i den kommende uge, går jeg dog lige en tur med en meget lille pensel (når jeg har fået den købt) og fjerner "helligdage" ;)

Det eneste regulære havearbejde jeg har lavet i dag, er at få plantet den clematis 'Mrs Bateman", jeg købte til forårsåbningen i planteskolen.


Den har fået plads i det "nye" bed, hvor jeg hovedsageligt vil have meget lyse farver - bortset fra paradisæbletræet - og eftersom 'Mrs Bateman' har hvide blomster, gav det jo ligesom sig selv.

NU vil jeg til gengæld få mig noget mad. Har ikke spist, mens jeg har malet, så det er vist på tide...og så varer det nok ikke så længe før jeg går i seng.

Stod op kl. 5 i morges (Tak, Quintus!) og skal jo - mærkelig nok - på job i morgen.

10 kommentarer:

  1. Sikke du knokler :-) og det ser pænt ud med plankeværket...
    Ja, det må være underligt at skulle på job i morgen, håber I kommer godt i gang. Rigtig fin aften - Mange hilsener OddStyle :)

    NB: Jeg synes ikke jeg kan finde mig i din blogliste?

    SvarSlet
  2. Hej også god aften til dig :)

    Mærkeligt med bloglisten, har ikke ændret i den? Nogle gange opfører den sig underligt, synes jeg. Det er din livsstilsblog jeg har i listen, da din hovedforside ikke har et feed blogger kunne finde...
    Hvis jeg ikke er for kvæstet i morgen, kigger jeg lige. Er gået i seng og sover inden længe....formodentlig når jeg lægger hovedet på puden... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Esther :)

      Det er denne feed du skal bruge, så kommer sidste indlæg op i din blogliste.
      http://oddstyle.dk/index.php?option=com_easyblog&view=latest&format=feed&type=rss

      Rigtig god arbejdsdag, det bliver helt underligt var :)
      Kram OddStyle

      Slet
    2. Så har jeg ændret feed'et - håber det virker nu :)

      Slet
  3. Du kan med fordel bruge en lille rulle der har bredde som brædderne. Det gjorde jeg sidste år. Jeg malede et tilsvarende hegn på begge sider, også med bagsiden af brædderne på en 5 timers tid. Det blev så flot. Det løb overhovedet ikke, og så var det 5 gange hurtigere end med pensel. Specielt på bagsiden af brædderne. Og jeg skulle ovenikøbet male indenunder min KÆMPE klematis, tobakspibe og vildvin.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det godt ud. Du kan være stolt af dig selv.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  5. Sikke en forskel farve gør - det er meget flottere efter dit store arbejde :-)

    SvarSlet
  6. Eva> Jeg vil hurtigst muligt få købt en rulle :) Havde tænkt på det, men havde ikke fået den købt, da jeg fik en pludselig "trang" til at komme i gang med maleriet i går, så måtte nøjes med pensler :)

    SvarSlet
  7. Aase> Tak skal du have - jeg bliver også glade, hver gang jeg ser det. Det har altså pyntet gevaldigt :) Nu mangler bare resten...men først efter jeg har købt en rulle ;)

    SvarSlet
  8. Stine> Ja tak - var en smule spændt på, om det ville blive for mørkt, men det ser bare pænt ud :)

    SvarSlet