fredag den 5. april 2013

Gratis plante

I nærheden af min skole bor en sød, ældre dame. Det hænder ofte, at mine kolleger og jeg får en lille snak med hende, når vi har forladt skolens matrikel for at indånde noget røg.

 Ganske ofte drejer denne snak sig om havebrug og i den forbindelse har hun vist sig meget gavmild. Andre kolleger har før fået diverse løgplanter/planter.

 Da hun hørte, at jeg endelig havde fået købt hus med have, tilbød hun straks at forære mig en kamæleonbusk, Actinidia kolomikta - godt nok en bette en (En 30 cm høj "pind" i skrivende stund) men ikke desto mindre en gratis plante, der skulle blive ret flot :o)

I dag kunne jeg så hjemtage den, nu hvor jeg atter er trillende på den store mc. Nu står den så udenfor i sin potte og skal snarest i jorden - når regnen er holdt op.

Hvor skønt med sådanne gavmilde "naboer" :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar