mandag den 8. april 2013

Så er udestuen forårsklargjort! - *JUBELSKRIG*

Nøj, hvor den dog trak tænder ud i år, den der forårsrengøring af udestuen! Men der var dælme også meget, der skulle organiseres, udover alt det, der skulle rengøres.

Sådan så der ud, inden jeg gik i gang lidt over middag:


Kort sagt temmelig rodet og uordentligt!


Jeg startede i det ene hjørne og bevægede mig så - langsomt - rundt i hele udestuen - her et billede fra undervejs:


 Der var dog også noget at glæde sig under rengøringen; nogle af de frø jeg har koldsået, er sørme begyndt at røre på sig:

Her valmuen 'Fire Poppy' (Fra Chelsea Physic Gardens frøsalg)

Den bliver noget af et arbejde at prikle ud :)

En enkelt af Lupinen regalis 'Band of Nobles mixed', som jeg har fået af JOC, er også spiret:

Desuden ser det ud til at nogle af akelejerne snart viser sig, synes jeg kan ane nogle meget små lysegrønne "buler" i vermiculit'en :)

 Nå, men tilbage til rengøringen. 

FØJ, hvor man støder på mange "edderkoppereder" i hjørnerne, for ikke at tale om det ene insektlig efter det andet. Hurra for støvsugeren og de gule rengøringshandsker ;)

Efter godt seks timers arbejde kunne jeg endelig tage den sidste omgang med støvsugeren og derefter nyde synet af min forårsklargjorte udestue og konstatere, at der er lææææææænge til jeg skal på den tjans igen.


Håndklæderne på gulvet fungerer som "gulvmåtte" til at tage det værste snavs fra 12 styk kattepoter, når jorden udenfor er våd!

Nogen har måske bemærket, at taget ikke ser særlig rent ud, dette er helt korrekt. Vask af taget  + de udvendige ruder får jeg vinduespudseren til at klare :)

Bordet er næsten tomt, det skal bruges til at stille alle mine pelargonier/tomatplanter og hvad jeg nu ellers frembringer indendøre på...men nattefrosten skal jo lige væk, før jeg tør stille dem ud.

Næste opgave bliver at ompotte tomatplanterne og derefter at få sået lathyrus - dem tror jeg forøvrigt jeg stiller i udestuen med det samme, så får de nemlig lys nok - og der er jo gulvplads nok nu. Hurra :)

De næste par dage står den dog på diverse demonstrationer, så det bliver nok først i weekenden, jeg får sået de næste omgange frø.

På et eller andet tidspunkt, når mine tomatplanter er blevet store nok, skal de jo så arrangeres, så udestuen er altså slet ikke færdig"indrettet" for i år - men nu er rengøringen i det mindste klaret!

4 kommentarer:

  1. Åh jeg kender godt den slags hadeopgaver... Jeg skal have pudser vinduer men min skraber er så ringe at jeg skal have gjort det om fra sidste gang. Suk, overvejer at betale mig fra det, men vi har så mange vinduer at jeg gruer lidt for prisen..

    Men skønt at det nu er klaret! Din udestue ser skøn ud - jeg kunne så godt tænke mig en men det jan bare ikke komme til at fungere som vores hus er. Men nu har vi bestemt at vi skal have drivhus, med plads til et cafebordssæt, jeg glæder mig så meget!

    SvarSlet
  2. Tykke fingre på lille telefontastatur :p

    SvarSlet
  3. Det er skønt når oprydning og klargøring er overstået. Sikke fint det blev :)

    SvarSlet
  4. Stine> jeg elsker min udestue - især når en ER bleet klargjort. Haha!

    Anette> Jo tak. Det er dejligt når det er overstået. :)

    SvarSlet