fredag den 29. december 2006

Mums for en suppe!

Jeg er ellers ikke den store suppespiser, men det har muligvis ændret sig fra i dag af. Jeg har nemlig lige indtaget en portion af den lækreste, lækreste suppe; kartoffelsuppe.

 Ved godt, at kartoffelsuppe lyder rigtig kedeligt, men jeg kan faktisk ikke mindes at have smagt en suppe, der faldt bedre i min smag. Den er simpelthen guffeluf!

 Glæder mig allerede til aftensmaden, der også står på suppe.

Kartoffelsuppe ½ kg kartofler 1 pk bacontern 2 porrer 1 liter vand 1-2 grøntsagsbouillonterning 1 tsk timian salt/peber 1 dl creme fraiche* 1 dl fløde* *I stedet for creme fraiche og fløde har jeg brugt ca. 2 dl Cremefine til madlavning.

 Steg baconen sprød i en pænt stor gryde - der skal ikke tilsættes fedtstof.
Kartoflerne skrælles og skæres i tern
Porrerne skæres i ringe
Tilsæt kartoffelternene til baconen og lad dem svitse med
Tilsæt porrer
Tilsæt vand, bouillonterning og timian
Smag til med salt og peber

 Lad suppen koge til kartoflerne er møre.

Blend suppen let (stadig lidt hele kartoffeltern tilbage) og tilsæt mælkeproduktet.

Lad simre i 10 min. Nydes med godt brød til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar