Nu er det jo ikke fordi det overrasker mig at falde over artikler med indhold som overskriften herover. Det ville have overrasket mig mere, hvis skoleartikler generelt var positive *G*
Skolen starter jo igen om ikke særlig længe - og derfor skal vi nu igen-igen-igen have en hel masse historier om, hvor skidt det står til med folkeskolen - og ikke mindst lærerne. Hvis folkeskolen bare kunne slippe for de der klynkende, forfærdelige lærere, så ville der jo ingen problemer være med skolen overhovedet!
Sidste "hit" blandt de mange historier om skolen, er at de, der søger ind på lærerseminarierne har et lavt gennemsnit - og derfor konkluderer man - naturligvis - at der kommer dårlige lærere ud i den anden ende. Hvis man skal følge den logik, så er jeg en rigtig dårlig lærer..! *G*
Min studentereksamen var nemlig ikke noget at råbe hurra for.
Til gengæld fik jeg lov til at fordybe mig i latinsk og oldgræsk sprog og grammatik (Det er en helt særlig fornemmelse, at have læst uddrag af Iliaden og Odysseen på originalsproget, skulle jeg hilse og sige!) flere timer dagligt, hvilket naturligvis gik ud over min indsats i de andre fag. Døgnet havde jo kun 24 timer, så gennemsnittet blev også derefter; 7,6.
Efter studentereksamen gjorde jeg så det, man ikke skal gøre, hvis man skal være en effektiv student, i følge alle de såkaldte "kloge hoveder". Jeg tog nemlig til udlandet og efter hjemkomsten nussede jeg rundt med rengøringsjob og lidt HF-enkeltfagslæsning i et par år.
For at gøre en lang historie en del kortere, så startede jeg først på seminariet, da jeg var 26 (Oh skræk og gru, så gammel!) men lige præcis det faktum, at jeg havde samlet mig livserfaring, tror jeg har gjort en enorm forskel.
Ja, lige netop det, tror jeg har været med til at gøre mig til den lærer jeg er i dag - og det er ikke mit indtryk overhovedet, at jeg skulle være en dårlig en af slagsen! ;o)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar