søndag den 5. august 2007

Et nyt kapitel i bogen om mit liv

I morgen tager jeg så hul på et nyt kapitel i mit arbejdsliv. Jeg starter på mit nye arbejde.

Eleverne har ferie en uge endnu, så dem møder jeg først næste mandag. I morgen får jeg dog hilst på en del af mine nye kolleger, da jeg er indkaldt til teammøde.

Det er lidt underligt pludselig at skulle være "den nye lærer" - det har jeg ikke prøvet de sidste mange år.

Der bliver mange ting at forholde sig til.

For det første får jeg over 40 nye kolleger, indtil nu har jeg aldrig haft mere end 20.

Dernæst skal jeg have sat mig ind i en ny skolekultur. Her mener jeg ikke folkeskolen som sådan, men hvordan de skrevne (og uskrevne) regler er på min nye skole.

Derudover bliver der en masse at sætte sig ind i udover det rent faglige. (De 2 nye fag jeg skal sætte mig ind i - jeg er gået i gang!) F.eks. skolens måde at lave elevplaner på, de nationale test (som jeg ikke har prøvet før, da de ikke foretages på 10. klassetrin) brugen af Lærer/Forældre og Elevintra osv. osv. Jo, der bliver nok at se til.

Jeg er ikke nervøs - ej heller synderlig spændt.

Derimod glæder jeg mig til at komme i gang. Det er næppe det værste udgangspunkt :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar