mandag den 23. april 2012

Ny RIGTIG computer

Jeg glæder mig, ja jeg gør så.

 Nu varer det nemlig ikke så længe førend jeg får mig en rigtig computer igen - og kan slippe for at bruge den bærbare! Det bliver bare så dejligt atter at få min "24 skærm i brug!

 Min computerguru sagde ellers, at jeg formodentlig ville kunne nøjes med at skifte bundkort og grafikkort....men da jeg så ikke har hørt fra ham siden påske, på trods af jeg har sendt flere sms'er....så nåede jeg frem til den konklusion, at de 4-5000 til de nye komponenter nok var lidt halvdyrt, eftersom jeg for 8K (inkl. fragt) kunne få en helt up-to-date-ny-pc....og jeg SKAL have en køreklar pc allersenest d. 14. maj!

 Forøvrigt så var den gamle pc også begyndt på det der pjat med at "dumpe physical memory"...godt nok kun to gange....men af bitter erfaring ved jeg godt, hvad der så sker efter et stykke tid.... Så - jeg gjorde altså kort proces og bestilte en ny pc. Basta!

Hvad angår min gamle harddisk og alle mine dokumenter, så har jeg allieret mig med en kollega, der vil hjælpe mig med at sætte den i den nye pc....eller få dens indhold flyttet. Vi får se, hvad det bliver til. Nogen undrer sig måske over den nævnte deadline for køreklar computer. Det er elementært; d. 15. maj udkommer det længe ventede Diablo III :o)

 

 Jeg har spillet betaversionen adskillige gange og jeg er HOOKED (Som om dét skulle være en overraskelse...!) Ryggen makker stadig ikke ret, så lige om lidt vil jeg atter forsøge at rejse mig nogenlunde elegant fra stolen og gå ind og hvile mig.

 Hvis der nu skulle sidde nogle nørder derude, så skulle min nye pc´s indmad gerne være følgende: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin AMD FX-6100 6-Core Processor Socket- AM3+, 3.3Ghz, 95W, 6MB L2 + 8MB L3 Cache, Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+ ATX, 970+SB950, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDVI, native-HDMI, 2xmini- Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, S Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BL Creative SB X-FI Titanium PCIe-x1, 7.1 surround lydkort

 kke en monster-game-maskine....men den kan trække Diablo3...og det er det, den skal kunne.....og af hensyn til min billedbehandling, som kan kræve temmelig meget RAM, har jeg bestilt 16GB...så kan jeg vel klare mig et stykke tid ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar