tirsdag den 12. januar 2016

En ganske kort havetur...

...det regnede nemlig, da jeg kom hjem fra arbejde i dag - og så er det ikke lige vejret til at være ude i overhovedet.

Jeg var dog ude i godt og vel en halv time (iført min Thyborøn-habit, selvfølgelig.)

Jeg fik endelig dækket af med gran lidt hist og pist, nok på tide nu de har lovet rimelig hård frost.

Vores juletræ havde en meget lige stamme, som det kan ses, så den er blevet gemt. Jeg har en påske-dekorations-ide, som jeg gerne vil have afprøvet, når vi kommer tættere på påsken.
I surbundsbedet smed jeg det overskydende gran - det skulle planterne der jo være vældig glade for :)
I forhaven fik jeg fjernet det meste af elefantgræsset. Det er ikke noget jeg plejer at gøre, men da vi fik den tunge tøsne i november, knækkede græsset for et godt ord og nu var jeg træt af at se på det.
Det var helt rart lige at være ude, selvom det regnede, men det var ikke desto mindre skønt at komme indenfor igen.

Indenfor "afmonterede" jeg nogle af mine juledekorationer - det pyntede også.

Nu skal jeg lige have "overstået" to arbejdsdage mere og SÅ skal jeg på blomsterbindingskursus :) jeg glæder mig helt vildt meget.

6 kommentarer:

  1. Det er jo godt å få brukt granen til noe fornuftig. Her er det spådd -20, så det blir nok kaldt i Danmark også. Får håpe at det går bra med plantene dine!

    SvarSlet
  2. Godt med en tur ud i den friske luft, selvom det regner. Her har det regnet hele dagen stort set. Håber på sol og høj klar himmel snart og let frost.

    SvarSlet
  3. Græsserne pynter ikke længere, det er jeg enig i, og det varer nok ikke længe, før de blæser ud over hele haven. Og så er det jo en god fornemmelse at få sig rørt og få frisk luft på én gang.

    SvarSlet
  4. Hej Esther
    Sjovt du kalder det for en Thyborøn-habit, her i vest jylland kalder vi dem for Harboøre habitter ;)
    Dejligt du fik ordnet lidt ude ;)

    SvarSlet
  5. Skønt at få lavet lidt i haven ;) Jeg venter nu til det bliver varmere - men har også kun en meget lille have ;)

    SvarSlet
  6. Ja det er dejligt at være ude og med en habit af den slags holder man kulde og regn udenfor. Kan slet ikke forstå at man kan undvære sådan en.
    Hvis vi ikke skrives ved må du have et godt kursus, glæder mig til at se resultatet, for jeg regner med at vi får det at se :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet