onsdag den 15. februar 2006

Spændende vejr at køre i!

Det var godt nok noget af en tur hjem fra job her til aften.

 Knap var jeg kommet på motorvejen, førend det væltede ned med slud, samtidig med der blæste en pæn sidevind (10 m/s ifølge DMI). Når ens køretøj kun vejer lige over 100 kg, skal der ikke ikke et særligt stort vindstød til at få den til at svinge og med en vejbane, der er pletvis glat pga. nedbøren, og et udsyn der til tider er lige med næsten ingenting pga. tilsneet visir......så er det ret spændende at køre mc *G*

 For slet ikke at tale om den slags "puf" det giver at blive overhalet af kæmpestore lastbiler (selvom jeg lå på 90 km/t!)

 Nå, men jeg kom hjem i god behold og er faktisk ret glad for at have kunnet køre hjem i sådan et vejr, for det er ingen hemmelighed, at jeg, efter mit styrt i december pga. isslag, er blevet noget mere utryg mht. at køre, når der er risiko for glatte veje.

 Jeg er nemlig blevet bange for at vælte og komme til skade med nakken igen. Både hoved og krop er forsvarligt pakket ind - og jeg er derfor ikke bange for at slå mig på kroppen ved at vælte - det er det ryk, det kan give i nakken, jeg helst ikke vil opleve igen.

Een gang piskesmældslæsion (efter cykelstyrt i 2000) er alt rigeligt til mig. Drengene (i klubben) har ellers tilbudt at jeg gerne må låne en gammel maskine, de er ved at reparere, og så øve mig i at rette maskinen op/vælte! *G*

 Men, tror lige jeg skal have decemberstyrtet lidt mere på afstand, inden jeg forsøger mig, selvom jeg da sagtens kan se fidusen i at øve sig på en maskine, der godt kan tåle at komme ned at ligge adskillige gange. (Det er vist hele formålet med den! *G*)

 Nå, men nu vil jeg så glæde mig over næsten at have vinterferie. Der er lige et dødssygt møde, jeg skal til i morgen fra 14-17 og SÅ har jeg ferie. AAAAAH! :o)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar