lørdag den 26. maj 2007

TV•2 tar´kvalmen!



Det kan godt være jeg ikke var helt på toppen, da jeg kørte til Ballerup Super Arena i går aftes, men det var glemt i de godt 1½ time TV•2 underholdt.

Det er 19 år siden jeg har set dem sidst, så selvom et par af kollegerne udtalte, de havde været til bedre TV•2-koncerter, og på trods af at Steffens mikrofon ikke altid gik lige godt igennem, så kunne det overhovedet ikke ødelægge min oplevelse.



Det var SÅ fedt at se dem live igen!


...og endnu federe at opdage, at jeg stadig kunne teksterne til de ”oldgamle” sange også :o)
Der var faktisk kun en enkelt sang, som jeg overhovedet ikke kendte. Derfor kan jeg heller ikke titlen på den *G*
Første sang var – så vidt jeg husker – Fri som fuglen og så fik vi et 80’er-medley (=de ”oldgamle” sange) af ”Motorvej/Fantastiske Toyota/Vi skaber en verden perfekt/Natradio”.

Så et par numre fra ”De første kærester på månen”; Sporløs og Kontoret lukker nu”.



I det hele taget var det en dejlig blanding af nye og gamle sange, jeg nævner i flæng:

”Popmusikerens vise”, ”Alt hvad hun ville var at danse”, ”Der går min klasselærer”, Det mørke Jylland”, ,”Nærmest lykkelig”, ”Be Bab A Lula”, ”Nutidens unge”, ”Vil du danse med mig?”,”Lanternen”, ”Kys bruden” og en af mine all-time-favorites: ”Hele verden fra forstanden”.

Åh, hvor jeg skrålede med, på trods af ondt i halsen *G*


Som ekstranumre fik vi ”De første kærester på månen”, ”Fald min engel” og ”Bag duggede ruder”.

En af mine absolutte yndlingssange (”Stjernen i mit liv”) fik jeg ikke at høre – men jeg hørte så mange andre gode, så det ødelægger nu ikke noget.



Så ja, det var helt klart en fin koncertoplevelse og det var FEDT at kunne dele oplevelsen med 10 af mine kolleger.

Een ting er i hvert fald sikker:

Jeg vil til TV•2-koncert igen - snart - ikke først om 19 år :o)

P.S:...og så er det jo rart lige at finde ud af, at de optræder til Grøn Koncert i år :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar