lørdag den 17. november 2007

Åh, Gniske!!

Så er min julekalendersamling snart komplet (2 stk!)



Forrige år fik jeg Vinterbyøster på DVD og sandelig om nu ikke jeg lige har bestilt min absolutte yndlingsjulekalender (I hvert fald i følge min hukommelse!):

Kikkebakke Boligby
Da den blev vist i 1977 var jeg helt vild med Gniske og hans evindelige brokkerier "Det er rædsomt/rædselsfuldt" og hvad han nu ellers kunne finde på af udgydelser.

Jo, jeg glæder mig altså til et gensyn om et par dage.


P.S. Har forøvrigt set at Jullerup Færgeby også findes på dvd - men den gider jeg godt nok ikke købe. Hvis jeg ikke husker meget galt, så har DR vist den hele FIRE gange som årets julekalender - og den er ikke en gang særlig god!

Kikkebakke er kun blevet vist i 1977. Vinterbyøster kun i 1973 og 1976. DR i en nøddeskal. Jeez!

Derfor ser jeg da også frem til DR2's udgave (hvis TDC-TV ellers samarbejder) af den i år Yallahrup Færgeby - den kan da kun være bedre end originalen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar