søndag den 11. november 2007

På gensyn, Yamaha - og goddag igen, Yamaha!

Da der jo er lovet nattefrost de næste par dage, havde jeg besluttet mig for at skifte over til YBR'ren i dag - og så evt. tilbage til XJ'eren, hvis nattefrosten forsvandt igen.

På vej ud til klubben, var jeg så godt klar over at sæsonen var helt slut for XJ'eren. Jeg mødte nemlig saltbilen, der oveni købet var så "venlig" at sende en ordentlig ladning salt i min retning! Irk!

Efter 10-15 min. afkøling ved klubben, blev XJ'eren så spulet fri for salt og sat ind og YBR'en kom frem fra sit sommerhi. Også den fik en skylle vand, men det var nu mere for at fjerne det værste lag støv *G*

XJ'eren er ikke sat helt i vinterhi endnu; den skal lige vaskes/pudses, batteriet skal af og hvad der nu ellers skal gøres ved den, inden den skal holde stille indtil foråret.

Jeg glæder mig allerede til foråret, for godt nok er jeg glad for min YBR, der muliggør mckørsel om vinteren (medmindre vejene er dækkede af det hvide stads) - men XJ'eren er nu en gang sjovere at køre på.

De næste par måneder må jeg affinde mig med ikke at kunne:

- følge trafikken på motorvejen (Godt jeg har skiftet job!)
- blive rykket tilbage i sædet ved kraftig acceleration
- flintre udenom for langsomtkørende biler
- kunne accelerere for fuld hammer, når det bliver grønt osv. osv.

Til gengæld vil jeg glæde mig over ikke mere at lide af mc-vinterdepression :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar