søndag den 29. juni 2008

Ikke lige det nemmeste.

Må indrømme at det ikke er det nemmeste at få lavet detailplaner for de forskellige fag, sålænge jeg ikke kender mine operationsdatoer.

F.eks. tysk i 7.

Der er jo en stor forskel på, hvordan begynderundervisningen skal starte, alt efter om det er mig, der forestår undervisningen, eller en vikar, der måske slet ikke kan tysk! I sidstnævnte tilfælde vil meget af den første undervisning være skriftlige begynderopgaver - hvilket slet ikke er det optimale, men dog bedre end ingenting.

Hvis jeg selv står for undervisningen er hovedvægten lagt på det mundtlige i starten; Arbejdsbogen bliver først udleveret i løbet af uge 2 og de skriftlige opgaver bruges kun som støtte.

Sådan er det jo også med de andre fag; jeg skal planlægge anderledes, hvis der er vikar, end hvis jeg selv underviser.

Desværre kan der sagtens gå 3-4 uger endnu, før jeg får første operationsdato at vide.

Så, det er sgutte det nemmeste arbejde, jeg har givet mig i kast med...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar