tirsdag den 29. marts 2011

Der var en, der var to....

Jeg har vist nok nævnt det en gang eller to før.... men det skader jo aldrig med gentagelser, så: Jeg ELSKER min have :o)

 Overskriften henviser til nedenstående billede, taget for en halv times tid siden; min enlige tulipan har nemlig fået følgeskab af fire mere :o)
 

 I et andet bed har jeg sørme en af mine absolutte yndlingsblomster; scilla. Ikke i rigelige mængder - endnu - men de er der. Forøvrigt ser det ud til at mine scillaer fra den gamle have er ved at dukke op i en af krukkerne.

 Der står en del tete-a-tete rundt omkring også. Nogle af dem med knopper, nogle endnu kun blade - og så lige denne, der er sprunget delvist ud i dag:

 I forhaven har jeg til min store glæde både lilla krokus og blå anemoner! Sidstnævnte har jeg aldrig haft før - og jeg finder dem ualmindelig smukke.

Apropos krokus, så hørte jeg et godt tip i en tysk haveudsendelse i søndags: Hvis man sætter nogle Dalmatinerkrokus, Crocus tommasinianus sammen med de "almindelige", så skulle de brede sig fremfor at forsvinde efterhånden, som de jo har for vane. Tippet er hermed givet videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar