tirsdag den 7. december 2004

En groggy Capriccio

Selvom det er flere timer siden han begyndte at vågne er han stadig lettere groggy.

Men - i morgen er han nok sit gamle jeg igen :o)

Det var jo i dag min elskede kat skulle have renset tænder og få has på sin paradontoseangrebne tand.
Da dyrlægen havde fået sat en "hjørnetandsanordning-til-at-holde-gabet-åbent" stod det ret hurtigt klart, at omtalte tand (også kaldet "rovdyrtanden") var meget angrebet af paradontose. Jeg spurgte, om ikke han var bedre tjent uden, hvilket dyrlægen hurtigt gav mig ret i, eftersom tanden også sad meget løst.

Det viste sig da også, da tanden var kommet ud, at det meste af rødderne var væk (ætset væk af betændelse) så godt han slap af med den tand.

Derefter fik han taget en blodprøve til en såkaldt "geriatrisk blodtest" (eller hvad det nu hedder) - det tog sin tid og adskillige stik, da hans skind var ret "sejt" at stikke igennem og venen ikke lige var den nemmeste at finde. Men - det lykkedes da. Ja, ja, det var altså dyrlægen, der stak, men jeg overværede selvfølgelig operationen.

 Apropos blod: Jeg var ret fascineret af hvor mørkerødt hans blod var i forhold til mit eget. Det skyldtes at det var "ikkeiltet" blod - så blev man da dét klogere :o)

 Resultatet af blodprøven viste desuden, at hans "tal" så meget, meget fine ud" - dejligt at vide han er sund og rask :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar