lørdag den 30. april 2005

Er der nogle af Eminems tekster, der ikke egner sig til undervisning?

Det er det spørgsmål, jeg sidder og grubler lidt over lige nu.

Mens jeg sidder her og sorterer i mine skole-cd-rom'er, hører jeg "The Eminem Show", da jeg overvejer atter at bruge ham som emne i engelskundervisningen til næste år, ikke som en del af et emne, som jeg har gjort i år, men som selvstændigt emne.

Jeg vil helt klart atter bruge "White America" og "Cleaning Out My Closet" - men skal bruge mindst 2-3 sange mere for at danne et mere fyldestgørende billede af de emner hans tekster omhandler. Eminem bruger jo til tider temmelig saftige udtryk, så tvivler på hans tekster overhovedet må bruges i skolerne i Amerika?!

 Personligt generer det mig ikke at lytte til rå tekster - Jeg er dog også næsten umulig at forarge - men spørgsmålet er om nogle af mine kommende elevers forældre vil betakke sig for at deres børn læser/analyserer sådanne tekster?? En af de sangtekster jeg overvejer er "Drips", da den omhandler Eminems syn på kvinder (i hvert fald det syn han helst vil være "berygtet" for) - nedenfor følger et uddrag af teksten.
Yo, I woke up fucked up off the liquor I drunk
I had a bag of tha skunk, one and last night's tunk
Pussy residue was on my penis
Denise from the cleanas
Fucked me good, you shoulda seen us
Big booty bitch, switch unbearable, French role stylin', body like a Stallion
Sizin' up the figure, while my shit gettin' bigga
Debatin' on to fucka, do I wanna be a nigga
Caressin' this bitch, plus I'm checkin' out them tits
Sippin' on that fine shit I ain't use to buyin'I gotta hit it from behind, it's mandatory
Like takin' ho's money, but that's anutha story
For surely ya pussy on toast, afta we toast
Our clothes fell like Bishop and Juice
The womb beata, clean pussy eata, insertin' my john
In that spot hotta than the hottest block, don't stop!
Response I got when I was knockin' it
Clocks steadin' tickin', kinky finga lickin'
The cannon, semins at my tip when she moans
I gotta slow down before I cum soon
And work that nigga, like a slave owna
When I dropped off my outfit, she knew I wanted to bona
She foamin' at them lips, the ones between the hips
Pubic hair's lookin' like some sour cream dip
Without the nacho, my dick hit the spot though
Pussy tighta than conditions of his black folks
Bein' a vinyl stretched, the last part of sex
I bust a fat ass nut - then I woke up next
Like, what the fuck is goin' on here?
This bitch evaporated, pussy and all just picked up and vacated
And now I'm frustrated cause my dick was unprotected
And doctor Wesley tellin' me I ain't really got that shit
Fuck
Ville du som forælder til en 10. klasses-elev blive chokeret/forarget hvis dit barn læste og analyserede denne tekst i engelsk som en del af et større emne??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar