tirsdag den 26. april 2005

...Og han vokser stadig...

Ham min "lille" killing, Speedy. Kampvægten siger godt 6 kg - og han er kun lige omkring 9 mdr. gammel. Poter og krop vokser generelt hurtigere end hovedet, men indenfor den sidste måneds tid er hovedet dog også begyndt at blive større, så helhedsindtrykket langsomt bliver mere harmonisk. Er spændt på hvor stor han bliver som udvokset - så hans far sidste sommer; Han var en af de største hankatte, jeg nogensinde har set. De største katteracer som Norsk Skovkat og Maine Coone undtaget. Det skulle ikke undre mig, om han når op på 8-10 kg og en tilsvarende størrelse.

Han har forøvrigt haft rigtig godt af at blive en del af min husstand; hans pels er blevet meget mere glat og blød end den nogensinde har været før - han er totalt lækker at røre ved :o) Men han æder også store mængder god og nærende kattemad ;o) Hvad angår hans angst for mennesker, så flygter han stadig ind under sengen, så snart der er andre i huset end mig. Så, folk der kommer på besøg, tvivler ofte på, om jeg overhovedet har kat, for Capriccio skjuler sig nemlig også *G* Noget, der forøvrigt irriterer min katteglade mor overordentlig meget :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar