tirsdag den 24. oktober 2006

Det er aldrig for sent at lære nyt!

1
2006-10-24 17:58:56
2006-10-24 15:58:56
For en 15-17 år siden tilmeldte jeg mig HF i italiensk - da jeg gerne ville lære sproget, men desværre gav jeg ret hurtigt op - efter ½ år. Det irriterer mig selvfølgelig grænseløst i dag, eftersom jeg holdt op af ren og skær dovenskab. Det var jo ikke fordi jeg havde svært ved at tilegne mig sproget, jeg var faktisk ret overrasket over hvor let det faldt mig. (På den anden side, med 4 års fransk og 3 års latin i baggagen har man vel visse fordele.) Så i dag kan jeg da kun ærgre mig over at jeg sprang fra i det øjeblik jeg ikke mere kunne nøjes med 30 minutters lektielæsning - om ugen - men pludselig var nødt til at bruge hele 60 minutter!!! Doh! Hvis jeg nu havde haft travlt med job etc. kunne det måske forstås, men på det tidspunkt arbejdede jeg altså kun 20 timer om ugen! Næh, det var ren og skær dovenskab :o( Nå, men i stedet for at blive ved med at ærgre mig over fortidens dumhed, overvejer jeg at forsøge igen - dog bliver det nok først fra næste skoleår - men bedre sent end aldrig :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar