tirsdag den 21. april 2009

"Du er altså lidt mærkelig!"

2009-04-21 15:27:17 2009-04-21 13:27:17 Haha, for en skoledag jeg har haft i dag :o) Humøret fra i går aftes har holdt igennem hele skoledagen - og det mærkede mine elever så også, eftersom jeg havde en noget anden tilgang til deres spilopper i dag. Et eksempel: Elev A kom et kvarter for sent til første time. Normalt ville jeg ret tydeligt give udtryk for min utilfredshed og sige noget a la "Hvorfor møder du så først nu?". Sådan gjorde jeg ikke i dag! Da elev A luskede ind ad døren, sagde jeg roligt:
- Jeg bryder mig altså ikke om, at du kommer for sent, så det lader du lige være med en anden gang, ikke?
Eleven gloede på mig og fik fremmumlet et
- Øhm ja.
Elev B kunne slet ikke tie stille:
- Det var da en mærkelig måde at sige det på, Esther - Fremgik meningen ikke tydeligt nok da? - Jo...men....altså...sådan plejer du da ikke at sige det....ih, du er mærkelig!
...og så morede jeg mig ret så meget. Det gjorde jeg i det hele taget mange gange i løbet af dagen. Eleverne fik også forklaret sur-strålere og nu går nogle af dem dælme også rundt og "måler" hinandens surhed *GG*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar