mandag den 13. april 2009

Garn-City, Helsingborg

2009-04-13 19:01:09 2009-04-13 17:01:09 Hvis du strikker, hækler eller broderer, så synes jeg du skulle kigge forbi Garn-City i Helsingborg en gang ved lejlighed. Jeg og veninden kan ihvertfald kun anbefale den og vi skal helt sikkert derind igen næste gang vi kommer til byen! Nu er Helsingborg jo en pænt stor by, men her er en bette vejforklaring: I bydelen Söder ( 5-10 minutters gang fra færgen) ligger Gustav Adolfs Torg med en stor rød kirke:

 Hvis man står med kirken (og toiletterne) bag sig, og kigger på Södergatan, kan man ikke undgå at se Garn-City. (Adresse: Södergatan 65)



Jeg kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har været inde i en så (over)fyldt forretning. Nogle vil nok finde den slags butikker totalt uoverskuelige og skyndsomst fortrække, men hvis man som jeg og veninden synes det er enormt sjovt at "gå på jagt", så er det en butik man skal tage og besøge, hvis man kommer på de kanter. Men - sæt mindst en time af!  



  Butikken handler bl.a. med alle mulige slags garn. Så vidt jeg forstod, har hun også garn, der slet ikke bliver produceret mere, så hvis man søger noget "gammelt garn", er det muligt man kan finde det her - måske endda til "gammel pris". Det ser måske ikke ud som om, der er ret mange nøgler af hvert garn i reolerne. Dette er korrekt. Til gengæld har indehaveren helt styr på, hvor mange nøgler af et hvilken som helst garn, hun har i kælderen!

 



  Udover strikkegarn er der også tænkt på folk, der hækler og broderer! Flere steder i butikken var der kasser med brodere-kit, foruden stof og garn. Den dag vi var der, fik man 3 kits for 2's pris. Det tilbud kunne jeg naturligvis ikke undlade at benytte mig af, så jeg kom hjem med tre pænt store kit til en billig penge :o) Men ellers er der vist ikke så meget at sige, jeg synes billederne fortæller meget bedre, så kig endelig løs.

 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar