tirsdag den 19. juli 2011

Så stopper jeg!

Det er bare så typisk mig, det her!

Gik jo i gang med forberedelsen af næste skoleår ved 5.30-tiden i morges - altså for 11 timer siden. Udover en times pause til indkøb og frokost har jeg ikke bestilt andet...!

Men nu SKAL jeg altså holde fri. Jeg er totalt træt i knoppen. Er jeg så nået langt? Både og.

 Har fået planlagt i detaljer, hvad mit ene engelskhold skal lave frem til efterårsferien. Dette inkluderer så både en oversigtskalender med angivelse af årets temaer, afleveringsopgaver og timernes indhold, layout af helt ny tekst + optælling af denne, tekstopgivelser noteret på de valgte tekster samt gloser til teksten.

 

 Det lyder måske ikke af så meget, men det betyder faktisk, at jeg har fået lavet al min forberedelse til engelsk i den klasse helt frem til uge 42. (Retteopgaver undtaget - af naturlige årsager! Mangler også lige at kopiere materialet...men ellers.)

Næste opgave bliver så tysk i samme klasse og dernæst engelsk i den anden 9. klasse - og så er det hårdeste arbejde klaret (Ja, ja mangler stadig resten af skoleåret - i detaljer, men temaerne og deres placering er på plads!) eftersom de andre klasser går noget hurtigere at forberede, da jeg der har en lærebog vi følger og jeg derfor kun lige skal planlægge det "ekstra" som f.eks. film/andre opgaver. 

Jeg kunne selvfølgelig også vælge blot at følge en lærebog i 9. klasserne, men det ville godt nok være dødssygt og meget begrænsende for emnevalget (Især når skolens nyeste engelsksystem til 9. er fra 1990'erne...!)...og det ville da både være synd for eleverne (der forventes at lave en disposition indenfor et af emnerne) og ikke mindst for læreren (der skal undervise i emnerne - og helst med lidt entusiasme!)

Netop fordi jeg bruger en del tid på at udvælge tekster/film (også dokumentarer)/audio/billeder betyder det også, at mine elever kan vælge nogle emner, både de og jeg gider :o)

Mine to 9. klasser har valgt meget forskelligt, men jeg skal undervise i emnerne: Serial Killers, Horror/The Supernatural, Gun Violence, Black & White, South Africa, Crime and Punishment og Australia.

Altså lutter interessante og spændende emner. Lucky me :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar