mandag den 1. august 2011

At holde mens legen er god

 ...det har jeg gjort i dag.

 Har nået mere i haven end jeg troede muligt - og ryggen gør ikke ondt, men kan godt mærke den er temmelig træt, så i stedet for at knokle videre (Som jeg normalt ville gøre) så er jeg stoppet med havearbejdet for i dag.

Jeg skal ikke risikere det 3. hold i lænden, hvis jeg kan slippe for det. Selvom noget af nedenstående lyder "ryg-hårdt" så har jeg udført alle opgaver meget stille og roligt og hele tiden forsøgt de rigtige stillinger, dvs. ingen bøjen forover...nope....ned i knæ i stedet for.

Heldigvis holdt knæet - selvom jeg til tider stadig kan døje med efterveerne. Efter en smule forsigtig bøjen og strækken ("Opvarmning") gik jeg i gang med at rive sten. Jeg skal jo have lavet en mc-parkeringsplads og så skal stenene af gode grunde flyttes. Det lykkedes uden problemer.
 

 Nogle af stenene flyttede jeg over til deres nye plads (½ spand ad gangen!) ved siden af regntønden. Da jeg havde fået flyttet en passende mængde sten, var det så ned på knæ og placere pindsvinene fra Anja & øglerne deres nye sted.

 

Der skal stadig flyttes nogle sten til de to andre sider af regntønden, men det venter jeg lige lidt med. Skal jo først have sat et hegn/espalier op. Næste punkt var nedklipningen af katteurten. Det var tiltrængt. Bedet før:

 

Bedet efter saksens besøg (Og efter drabet på en s**** dræbersnegl, der lå og hyggede sig under gladiolus'en!):



Min ene mørke alunrod kan lige skimtes efter nedklipningen - den står ikke godt der, da min geranium breder sig helt vildt, så den skal flyttes. Nu har den dog fået lidt lys og luft, så kan vente lidt med flytningen - godt for ryggen.

Som det ses tydeligt trænger græsset (og mælkebøtterne) til at blive "tævet", og godt nok gik jeg i gang med græstrimmeren, men det blev kun til surbundsbedet og lidt imellem solsikkerne. Så turde jeg ikke udfordre ryggen mere.

 Dagens sidste opgave var en tur rundt med kameraet og se ->

 

De første ærter er dukket op. De blev jo sået meget sent, men bedre sent end aldrig :o)

 Lige så er den første gladiolus sprunget ud - og jeg synes den er meget smuk i farven, men nu hører jeg jo heller ikke til dem, der ikke kan lide gule blomster :o)

 

Lige så smuk finder jeg min tidselkugle. Échinops rítro



 Jo, der er stadig farver i haven, selvom der er meget grønt også. Montbresiaen er også begyndt, men de billeder blev ikke så gode - det er jo svært at bukke mig for at tage billeder pt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar