søndag den 7. august 2011

Gule blomster

Tænk en gang. Det viser sig sørme, at den tidligere ejer har plantet en enkelt plante, som bliver GUL.

 

 Jeg ved dog ikke, hvad planten hedder. Gør du?
 Andre gule blomster, der snart springer ud, er mine ligularia przewalskii, som jeg fik af min mor.
 

 ...og så er mine latyrus endelig ved at springe ud - den første blomst bliver gul:
 Apropos blomster, der snart springer ud, så er mine to syriske roser også på vej:

Jeg ved af gode grunde ikke, hvilke farver de har, men der er jo flere muligheder; blå eller lilla.....eller - som de fleste af dem....lyserøde...(!!) eller hvidlige.

 Med tanke på den originale haves farvesammensætning, gætter jeg på, jeg får lyserøde blomster...! Hvad angår temaet lyserøde blomster, så tror jeg sørme min anden hortensia tager fusen på mig:

 Det ligner godt nok ikke lyserød. vel? Selvfølgelig er det den hortensia, der står i.....det lyserøde bed! *G*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar