torsdag den 25. juli 2013

Bornholm Fairtrade Concert 2013

Så er det da vist på høje tid, at jeg får skrevet lidt her igen...! Det er nu ikke fordi der er sket voldsomt meget siden sidst. Haven har jeg for eksempel nærmest ikke opholdt mig i, da jeg afskyer at være udenfor, når det er (for) varmt.

Men - jeg har dog været et tur til Bornholm (hvor temperaturen heldigvis var til at holde ud det meste af tiden) for at høre TV•2:

Årets Bornholmertur var dog en kort en af slagsen, da min kattepasser var på ferie.


Ergo rejste jeg derover tidligt fredag morgen og var hjemme lørdag til middag igen. Længere tid vil jeg ikke lade kattene være alene (Det er forøvrigt også grænsen for kattebakkerne! )


Udsigt fra Allinge-Sandvig


Jeg skulle naturligvis deltage i Hammershus Fairtrade Concert, eftersom TV•2 spillede der. Koncerten med Danmarks Kedeligste Orkester var helt i top, men jeg må konstatere, at jeg skisme er blevet for gammel til sådan et "Grøn-koncert-lignende-arrangement", der varer så mange timer.

Det hjalp selvfølgelig heller ikke på situationen, at jeg kun havde fået 4½ times søvn natten forinden...

Nå, men hvorom alting er, så stillede vi os - naturligvis - i forreste række ved 18.30 tiden (TV•2 gik på 23.15) for at være sikker på en ordentlig plads.

Jeg har i mange år haft en CD med det skotske band Travis, men egentlig aldrig troet jeg skulle opleve dem live, men når de nu spillede på Bornholm, ville jeg da opleve dem..... og for pokker da for en fed koncertoplevelse :)

At sangeren, Francis Healy, så også er aldeles charmerende, gør jo ikke koncertoplevelsen dårligere ;)

Jo, Travis kan klart anbefales live!



Det kan Thomas Helmig så ikke! I hvert fald ikke til denne koncert, som var første gang jeg så ham live. En af mine kammerater, som har set ham flere gange, måtte indrømme at han slet ikke levede op til standarden, så jeg var da ikke helt galt afmarcheret i min bedømmelse af ham.

Som allerede nævnt, var TV•2-koncerten helt fin, men nu er jeg jo heller ikke helt upartisk, når det kommer til TV•2. Haha.


Koncerten var slut ca 0.40 og så gik turen hjem til vandrehjemmet, hvor vi lige nåede at få 3-4 timers søvn før vi skulle op igen og ud i lufthavnen.

Mens vi sidder der i lufthavnen og venter, hvem tropper så op? Jamen det gør da både TV•2, Travis og Helmig... de skulle nemlig også med det tidlige morgenfly.. :)

I Kastrup fik jeg mulighed for lige at veksle et par ord med Travis-sangeren og sagt tak for en god koncert.

En ganske fin afslutning på årets Bornholmertur, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar