lørdag den 6. februar 2016

På vej tilbage til normalen

I starten er det hosten, der er mest belastende... men når den bliver minimeret ret hurtigt, takket være penicillinen, så er det mest enerverende og frustrerende ved at have lungebetændelse ubetinget den udprægede mangel på energi og den enorme, konstante træthed.

Bortset fra at skrive lange beskeder til mine vikarer, så har jeg ikke fået lavet ret meget i løbet af ugen.

En enkelt af de nye havebøger (Alan Titchmarsh: "How to grow roses") har jeg fået kigget grundigt i, ellers har jeg bare ligget i en stol med et tæppe over og set en masse fjernsyn/have-dvd'er (Har bl.a. fået genset de tre dvd'er med Geoff Hamilton - skønt.) - og sovet til en masse fjernsyn.

I går, fredag, var første dag, hvor jeg var udenfor siden i mandags. Jeg var ikke ude i mere end 5-7 minutter, men jeg fik da taget et par billeder af solopgangen i den frostklare morgen.
 Jeg elsker at kigge på sådan en rød/orange morgenhimmel.
Jeg fik også lige nuppet et par enkelte rimfrostbilleder.
I tirsdags ankom mine bestilte ting fra KP-Kram (oasisblokke, vindseltråd og blomstertråd), men i første omgang fik jeg nu blot sat kassen ind i stuen - og så tog jeg mig atter en lur...!

Først om aftenen fik jeg taget mig sammen til at få åbnet kassen og få mingeleret lidt rundt, så jeg fik plads til alle mine oasis i en stor papkasse....og så måtte jeg hvile igen! Belastende.
I det hele taget har ugen været en god uge, hvad angår posten. I går kom der et gavekort ind ad døren.

Jeg har vist deltaget i Gallups spørgeskemaer i 1-2 år nu - og det er allerede 2. gang jeg får et gavekort for at deltage. (Man vælger selv hvem gavekortet skal udstedes til på gavekortet.dk - og naturligvis vælger jeg en planteskole...!)
Gavekortet kom forøvrigt ikke alene i går. Der ankom min pakke fra Blomsterverden.dk nemlig også.
Som det kan læses på beskeden fra dem, så var jeg heldig i år - og den dahlia jeg måtte undvære sidste år, lå i min kasse. Alle fem stykker :)

Som sagt har jeg ikke foretaget mig ret meget i den forgangne uge, men torsdag aften fik jeg da lavet min såliste for i år. jeg mangler bare at få den skrevet ind på computeren.

Enkelte fordele har der dog været ved at jeg ikke har haft noget energi, i hvert fald ifølge Felix, der her ses i den position, han oftest har befundet sig i i den forgangne uge :)


12 kommentarer:

  1. Så godt at du er blitt hedre! Pencillin er dessverre det som må til noen ganger for å bli frisk. Fortsatt god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) Ja, penicillin virker da heldigvis endnu.. :)

      Slet
  2. Hvor er det godt du er ved at blive rask. Felix har det lige som Alma, hun kan ligge på nøjagtig samme måde :o)
    Lækker du har fået den dahlia du manglede. Den er også super smuk, jeg lagde godt mærke til den inde på deres bestillingside.
    Hvor jeg i øvrigt kom til at bestille lidt mere end jeg skulle bruge :o)
    Det var da lækkert med et gavekort, det kan du da sagtens bruge.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm....KAN man bestille mere end man skal bruge af dahliaer? Haha ;)
      Den rose-side du viste forleden har jeg da heldigvis kunnet nøjes med at kigge på, da jeg ikke skal anskaffe roser før forhaven er omlagt :) Så er det jo for tidligt at købe dem nu. Heldigt for mig :)

      Slet
  3. Ja det ser ud til at være hyggeligt at have mor hjemme. Og mor har fået sovet igennem, så mon ikke det snart hjælper.
    God bedring og tillykke med gavekortet.

    SvarSlet
  4. Hej Esther.Godt at der er ved at være liv i dig igen.Og lidt er det da blevet til i ugens løb.Dejligt at få overblik over frøsåningen........det har jeg slet ikke begyndt at tænke på endnu.Maler stadig stue.
    Og tillykke med dit gavekort.......det kan man altid bruge.
    Og tid til dahlia er det vist også.Hold da helt op hvor jeg synes jeg er bagefter.
    Fortsat god bedring Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :)
      Åh ja.....vi malede stuen i sommers...det tog en uge længere end beregnet - men det er det hele værd.

      Slet
  5. Hej Esther
    God du igen er ved at ha det bedre, lungebetændelse er rigtigt kedeligt og tager hårdt på kræfterne. Jeg har endnu ikke kastet mig over dahlia indkøb, sidste år havde vi så mange snegle i haven, så måske springer jeg over...men hvem ved.
    Herligt med et gavekort det kan man jo altid bruge, især på denne årstid ;)
    God bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :)

      Mht. dahliaer og snegle så opdagede jeg at det hjalp at sætte ølfælder imellem krukkerne med dahlia...så hoppede sneglene (de fleste) deri i stedet for.

      Slet
  6. Dejligt det går fremad - sådan en omgang er ikke at spøge med! Lækre ting dit postbud kommer med - det kan da forsøde sådan en tid på langs! Fortsat god bedring!

    SvarSlet